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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.21 no.2, 2021년, pp.445 - 452
왕완남 (경성대학교) , 박민희 (경성대학교 디지털미디어학과) , 황미경 (동의대학교 게임연구소) , 권만우 (경성대학교 디지털미디어학과)
This paper is an experimental study using eye-tracking on the visual attention of TV entertainment programs with PPL products being shoveled by the acceptor. As a result of analysis, first, there was no difference in the exposure time of the PPL product, which is deemed to have little effect on the ...
김면, 임아영, "PPL 광고 효과에 따른 브랜드 인지도 제고 방안 -TV드라마 PPL 광고를 중심으로-," 한국디자인포럼, 제42권, pp.267-276, 2014.
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왕완남, PPL이 수용자의 시지각 주의에 미치는 영향, 경성대학교 대학원, 석사학위논문, 2019.
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