최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기초등과학교육 = Journal of Korean elementary science education, v.40 no.1, 2021년, pp.1 - 12
맹승호 (서울교육대학교)
This study investigated pre-service elementary teachers' understanding of the planetary revolution movement of Mars and their explanatory models to show how the Sun-Earth-Mars system worked. An assessment item set using five celestial maps drawn from the Stellarium was designed to probe pre-service ...
교육과학기술부(2011). 초등학교 과학 5-2. 서울: 금성출판사.
교육부(2015). 초등학교 과학 5-1. 서울: 미래엔.
교육부(2019). 초등학교 과학 5-1. 서울: 비상교육.
Calderon-Canales, E., Flores-Camacho, F. & Gallegos-Cazares, L. (2013). Elementary students' mental models of the solar system. Astronomy Education Review, 12, 1-17.
Plummer, J. D. (2014). Spatial thinking as the dimension of progress in an astronomy learning progression. Studies in Science Education, 50, 1-45.
Richards, T. (2012). Using kinesthetic activities to teach Ptolemaic and Copernican retrograde motion. Science & Education, 21, 899-910.
Sharp, J. G. (1995). Children's astronomy: Implications for curriculum developments at Key Stage 1 and the future of infant science in England and Wales. Inter-national Journal of Early Years Education, 3(3), 17-49.
Sharp, J. G. (1996). Children's astronomical beliefs: A preliminary study of Year 6 children in south-west England. International Journal of Science Education, 18(6), 685-712.
Sharp, J. G. & Kuerbis, P. (2006). Children's ideas about the solar system and the chaos in learning science. Science Education, 90, 124-147.
Yu, K. C., Sahami, K. & Denn, G. (2010). Student ideas about Kepler's laws and planetary orbital motions. Astronomy Education Review, 9, 1-17.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.