최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the convergence on culture technology : JCCT = 문화기술의 융합, v.7 no.1, 2021년, pp.284 - 290
본 연구는 온라인 비대면 영어 수업의 효율성을 파악하여 포스트 코로나 시대에도 지속 가능한 온라인 비대면 수업의 확장 가능성과 온라인 비대면 영어 수업이 한 단계 더 발전해서 나가야 할 방향에 대해 교육학적 제언을 제시하고자 하였다. 이를 위해 줌을 활용한 온라인 비대면 영어 독해 수업 사례를 소개하고 이것이 학습자들의 독해 학습에 미치는 영향을 조사하였고, 이에 대한 학습자들의 만족도와 그 이유를 분석하였다. 연구 결과 온라인 비대면 영어 수업은 학습자들의 독해 학습에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한 학습자들은 온라인 비대면 독해 수업에 대체로 만족한다는 반응을 보여 주었고 만족하는 이유로는 체계적인 수업 진행 및 수업의 질, 학습의 효율성 등을 제시하였다. 교수자들은 온라인 비대면 독해 수업의 확장 가능성을 인지할 필요가 있으며 이를 위해 효율적인 온라인 수업 방안을 미리 대비하고 철저히 준비해야 할 것이다. 또한 교수자들은 효율적인 온라인 수업 활동을 제시하고 세세한 내용 설명과 빠르면서도 적절한 피드백을 통해 체계적으로 수업을 구성해야 할 것이다.
This study aimed to identify the efficiency of online non-face-to-face English classes to propose possibilities for expanding these types of classes in a sustainable way even in the post-COVID era. Moreover, the study suggests pedagogical implications for the directions that should be further explor...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Sang Mi, Kim. Analysis of Press Articles in Korean Media on Online Education related to COVID-19. Journal of Digital Contents Society, Vol. 21, No. 6, pp. 1,091-1,100, 2020. DOI : 10.9728/dcs.2020.21.6.1091
Dong Ju, Oh and Hong Sub, Hwang. Changes in perceptions, behaviors, values, and attitudes of education caused by COVID-19. Social Education, Vol. 59, No. 3, pp. 223-250, 2020. DOI : 10.37561/sse.2020.09.59.3.223
Jungsun, Choi, Meekyung, Kwon, and Eunkyung, Choi. A Study on the Instructor Perceptions and Satisfaction levels of Real-time Online Classes: Focusing on the case of Korean language program at D University. Journal of Dong-ak Language and Literature, Vol. 81, pp. 135-168, 2020. DOI : 10.25150/dongak.2020..81.005
DongJu, Lee and Misook, Kim. University students' perceptions on the practices of online learning in the COVID-19 situation and future directions. Multimedia-Asisted Language Learning, Vol. 23, No. 3, pp. 359-377. 2020.
Jaeho, Oh. The future of Covid 19, from the age of teaching to the age of learning, Issue & Analysis, Vol. 421, pp. 1-25, 2020.
HyeJa, Park. The current status and development directions of online classes in the non-face-to-face era, KISO Journal, Vol. 40, p . 35-38, 2020.
Ransook, Kang. The adapted learning for an untact educational environment: A case study of the Creativity Development course. Culture and Convergence, Vol. 42, No. 10, pp. 253-281, 2020.
In-Sook, Ahn. A study of the effect of English animation movies on students' listening ability in English lesson in elementary school. STEM Journal, Vol. 6, No. 1, pp. 71-93, 2005.
Sook-Hyun, Lee and Mun-Koo, Kang. A study on the role of culture in the animation, Zootopia: Based on pop-culture references and Easter eggs. STEM Journal, Vol. 20, No. 3, pp. 71-90, 2019. doi: 10.16875/stem.2019.20.3.71 7
Garrison, D. R. E-learning in the 21st century: A community of inquiry framework for research and practice. Routledge, 2017.
Grgurovic, M., Chapelle, C. A., and Shelly, M. C. A meta-analysis of effectiveness studies on computer technology-supported language learning. ReCALL, Vol. 25, No. 2, pp. 165-198, 2013. DOI: https://doi.org/10.1017/S0958344013000013
Xiaojing, L., Shijuan, L., and Seung-hee, L. Cultural differences in online learning: International student perceptions. Educational Technology & Society, Vol. 13, No. 3, pp. 177-188, 2010.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.