$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

한중 게임디자인학과 교육시스템 현황비교 및 분석 - 게임전문인재 양성을 위한 발전 방안 연구
Korea-China Game Design Department Education System Status Comparison and Analysis - A Study on Development Plan for Nurturing Game Professionals 원문보기

디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.19 no.4, 2021년, pp.235 - 240  

정수 (공주대학교 일반대학원 게임디자인학과) ,  이동열 (공주대학교 게임디자인학과)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

최근 중국 게임 산업의 급속한 발전에 따라 사용자 수가 급격히 증가하고 있다. 게임 산업은 이미 중국 문화 산업 중 가장 발전하는 것 중의 하나가 되었다. 중국 게임 산업이 빠른 속도로 발전하면서 전문 게임개발자 및 게임 제작인력의 수요가 절실하다. 그럼에도 현재 중국의 대학교에서 게임디자인학과를 새롭게 신설해도 매해 졸업생이 게임 회사에 취직하기가 어렵다. 이는 게임시장과 게임 학과 전공교육 사이의 갈등관계가 있다고 사료된다. 본 논문은 게임 산업이 신속히 발전하는 현 단계를 배경으로 중국 게임디자인학과의 현황을 소개하고 존재하는 문제점을 지적하며 맞춤형 발전전략을 제시하여 미래의 중국 게임디자인학과의 발전에 가치 있는 의견을 제시한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Recently, the number of users has risen sharply while the development speed of the Chinese game industry is rapidly developing. The game industry has already become a promising industry in China's cultural industry. With the rapid development of the Chinese game industry, the demand for specialized ...

주제어

표/그림 (6)

참고문헌 (15)

  1. Zhang Yunyuan. Research on the Curriculum System of Game Design Major in Art Colleges[J]. Computer Education, 2009(06): 16-18. 

  2. Li Guoqing, Zhang Boping. Research on the Core Curriculum Construction of Game Major in Colleges and Universities [J]. Enterprise Herald, 2013(19): 169-170. 

  3. Le Xiaoyan. Discussion on the teaching mode of the game major in the digital media major [J]. Science and Technology Innovation Herald, 2016, 13(24): 134-135. 

  4. Liu Changsheng. A preliminary exploration on the construction of game majors in higher vocational colleges[J]. Education Modernization, 2019, 6(03): 17-19. 

  5. Wei Xiaoran, Li Xue. Talking about the animation phenomenon of the game profession in the digital media era [J]. Art Technology, 2019, 32(04): 68. 

  6. Wu Jiahui, Li Huimin, He Min. Showcase of teaching case of game major in art higher vocational colleges--Taking the teaching of school-enterprise orientation class of game major in Suzhou Vocational and Technical College of Arts and Crafts as an example [J]. Journal of Jiamusi Vocational College, 2016(10): 20-21. 

  7. Zheng Honglin. On the training of game professionals [J]. Decoration, 2007(06): 22-23. 

  8. Zhang Songbo. Analysis on the Construction and Development of Digital Game Major in Chinese and Foreign Universities[J]. Art Education, 2013(08): 125-126. 

  9. Xu Xiang, Huang Min, Zou Kun. Analysis on the Training Mode of Game Professionals in Independent Colleges[J]. Innovation and Entrepreneurship Education, 2011, 2(02): 18-20. 

  10. Qin Xujian, MI Anqi, Qin Xuping. Research on curriculum design of digital media art major interaction direction [J]. Design, 2020,33 (17): 125-127 

  11. Ye Zhenyan. Analysis on the current situation of digital media art major in universities and Research on its teaching system [J]. Journal of Jishou University (SOCIAL SCIENCE EDITION), 2017,38 (S1): 151-153 

  12. He Nan, Liang Yuqing. Practice teaching system construction of digital media art specialty [J]. Computer education, 2011 (16): 110-114 

  13. Zhu Wei. Cultivation of applied game professionals under the excellent talent training model[J]. Chinese Talents, 2013(06): 195-196. 

  14. Xiao Ning. Research on the teaching of digital game design professional courses in Chinese and American universities (I) [J]. Digital Fashion (New Visual Art), 2010(02): 113-114. 

  15. Zhang Yunyuan. Research on the Curriculum System of Game Design Major in Art Colleges[J]. Computer Education, 2009(06): 16-18. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로