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NTIS 바로가기공학교육연구 = Journal of engineering education research, v.24 no.5, 2021년, pp.28 - 37
최진수 (한국과학기술원(KAIST) 과학영재교육연구원) , 김영민 (한국과학기술원(KAIST) 과학영재교육연구원) , 이영주 (한국과학기술원(KAIST) 과학영재교육연구원)
The purpose of this study was to develop and apply of career education program in science and engineering fields for science gifted high school students. To do this, the career education program was developed and applied to science gifted high school students 129 in H-science gifted high school with...
강명희 외(2016). 자연과학계열 대학생의 진로준비행동에 영향을 미치는 그릿(Grit), 진로결정자기효능감, 진로결과기대, 전공흥미간의 관계 분석, 직업교육연구, 35(4), 109-129.
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김윤나.박옥식(2009). 청소년 활동의 효과에 관한 비교분석-자아존중감, 직업성숙도, 학업성취, 생활만족도, 스트레스, 비행과의 관계를 중심으로-. 청소년복지연구, 11(1), 79-99.
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노운(2018). 청소년활동을 통해 키울 수 있는 핵심역량은? 청소년활동 핵심역량 선정.발표. https://www.kywa.or.kr/pressinfo/report_view.jsp?no25583 2020/09/20 인출
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