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자동차의 구매의도에 미치는 요인에 관한 연구
A Study on the Factors Influencing the Purchase Intention of Automobiles 원문보기

대한안전경영과학회지 = Journal of the Korea safety management & science, v.23 no.2, 2021년, pp.65 - 77  

배영주 (한국교통대학교 산업경영공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper conducted an empirical study to identify the causal relationship of factors affecting the purchase intention of automobiles from the customer's point of view. This study sets the purchase intention as a result variable and constructs a causal model with brand image, product attributes (ex...

주제어

표/그림 (19)

참고문헌 (12)

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  11. P. Kotler, K. L. Keller(2006), Marketing management. 12e. Pearson Education. 

  12. J. N. Sheth, B. Newman, B. L. Gross(1991), "Why we buy what we buy: A theory of consumption values." Journal of Business Research, 22(2): 159-170. 

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