$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

A Study on Metaverse Usability in the Fashion Industry 원문보기

The International journal of advanced culture technology, v.10 no.4, 2022년, pp.396 - 402  

Park, HyeSook (Dept. of Fashion Design & Branding, Pyeongtaek University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Since the 21st century, the internet has been an essential existence due to the 4th industrial revolution and the development of IT technology, but the focus of the existing development direction has changed a lot over the past three years. COVID-19, also known as a pandemic, first occurred in 2020 ...

주제어

표/그림 (5)

참고문헌 (31)

  1. J.W. Ji, "A Study on Brand Collaboration Marketing Strategy in Metaverse Situation: The Effect of Brand Similarity and Product Realism on Consumer Attitudes", Kookmin University Graduate School of Business IT, Master's thesis, pp.1, 2021.? 

  2. Y.W. Kang, "Fashion that has fallen into the metaverse…"Catch the MZ generation" [live distribution]", Maeil Business News& mk.co.kr, 2022.04.23.? 

  3. S.S. Suh, "Metaverse Development Trend and Development Prospect Study", Korea HCI Society Conference, 1450-14, 2008.? 

  4. S.Y. Han, "Metaverse Platform Status and Prospect", Future Research Focus, Vol 49, 20, 2021.? 

  5. H.J. Lee, Y.S. Ku, "Classification and Characteristics of Augmented Reality Contents of Fashion Brand", Fashion & Textile Research, 22(3), 2020.? 

  6. S. K. Kim, "Metaverse", Plan B Design, 2020.? 

  7. T.J. Kim.B.Y. Ahn.W.C. Lee.H.J. Kang, "Analysis of metaverse trends using news big data", Journal of Digital Contents Society, Vol. 23, No. 2, p. 204, 2022? 

  8. S. H. Han and E. J. Kim, "2.5D Metaverse Game Engine using Java," Journal of Korea Multimedia Society, Vol. 10, No. 2, pp. 260-268, 2007.? 

  9. S. E. Seo, "A study on R&D trends and propects of Metaverse," Journal of The Korean Society for Computer Game, Vol. 12, pp. 15-23, 2008.? 

  10. H. W. Han, "A Study on Typology of Virtual World and its Development in Metaverse," Journal of Digital Contents Society, Vol. 9, No. 2, pp. 317-323, 2008.? 

  11. H. J. Yoon, "A Study On The Goal-Oriented Narrative Structure In The Virtual World," Journal of The Korean Society for Computer Game, Vol. 14, pp. 189-198, 2008.? 

  12. J. H. Kim, "Study on Self-Reference in Digital Media Arts," Journal of Basic Design & Art, Vol. 9, No. 1, pp.293-303, 2008.? 

  13. D. E. Lee and K. W. Ham, "The Forecasting of Augmented Reality Service with Scenarios," Humanities Contents, No. 17, pp.173-198, 2010.? 

  14. M. J. Kim and S. J. Lee, "A Study on Virtual Reality Remediation," The Korean Journal of animation, Vol. 6, No. 2, pp.24-37, 2010.? 

  15. T.J. Kim.B.Y. Ahn.W.C. Lee1.H.J. Kang, "Analysis of metaverse trends using news big data", Journal of Digital Contents Society, Vol. 23, No. 2, p. 205, 2022.? 

  16. Meta, https://about.facebook.com/meta/.? 

  17. Microsoft Mesh, https://www.microsoft.com/en-us/mesh.? 

  18. Nividia Omniverse, https://developer.nvidia.com/nvidia-omniverse-platform.? 

  19. Naver Zepeto, https://www.naverz-corp.com/.? 

  20. C.S. Shin, "Metaverse-based cultural contents research and development trend", ICT Convergence Korea, 2022.? 

  21. Acceleration Studies Foundation, Metaverse Roadmap, Pathway to the 3D Web, 2006.? 

  22. PoketMonGo, https://pokemongolive.com/ko/.? 

  23. https://www.kakaocorp.com/page/service/service.? 

  24. Google Earth, https://www.google.co.kr/intl/ko/earth/.? 

  25. D.B. Kim, 'A Study on the Success Case of ZEPETO in the Metaverse Era', Hoseo University, AI Content Convergence, AI Convergence Marketing Major, Master's Thesis, p.12, 202.1? 

  26. K.S.Park, "A Case study of virtual fashion industry of fashion brands through convergence with metaverse",THE KOREAN SOCIETY OF SCIENCE & ART Vol.39(4). p.168. 202.1? 

  27. https://brunch.co.kr/@jhwhjn/89.? 

  28. https://dressx.com/blogs/features/the-fabricant-big-launch-at-dress-x, 2021.04.05.? 

  29. https://www.thefabricant.com/ (2021.04.05).? 

  30. https://www.kita.net/cmmrcInfo/cmmrcNews/cmmrcNews/2022.08.18.? 

  31. AVING, http://kr.aving.net. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로