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NTIS 바로가기스마트미디어저널 = Smart media journal, v.12 no.7, 2023년, pp.84 - 92
장성복 (청주대학교 디지털미디어디자인학과)
This study tested the hypothesis through confirmatory factor analysis to confirm the relationship between Brand experiences (Deviant, Entertainment, and Aesthetic experiences) in Metaverse on Interest and Immersion, and to verify whether these Interests and Immersion have a significant impact on Rec...
유가여, 최미연, 조영, 심성욱, "제페토(ZEPETO) 이용자의 라이프스타일 유형에 따른 광고 태도 연구 : 광고효과의 긍정적.부정적 인식의 조절영향을 중심으로," 한국광고홍보학보, 제25권, 제1호, 243-281쪽, 2023년 3월?
[메타버스에 올라타자] 3. 전 세계 메타버스 시장 현황(2023), https://it.donga.com/103662/(accessed Jul., 01, 2023).?
"난 메타버스에서 명품 산다," https://www.tinnews.co.kr/21871(accessed Jul., 01, 2023).?
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김현정, "증강현실 (AR) 을 활용한 화장품 광고의 효과에 관한 연구: 이상적 자아와 실제적 자아의 자아일치감 반영을 중심으로," OOH 광고학연구, 제17권, 제3호, 97-135쪽, 2020년 8월
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