본 연구의 목적은 SNS를 활용한 중소기업의 마케팅 활동 즉, 정보의 제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS활용에 미치는 영향과, 이러한 활용이 경영성과에 미치는 영향을 분석하는 데 있다. 모집단은 서울특별시 일부를 포함한 경기도 포천시, 양평군과 남양주지역의 지역의 중소제조업을 중심으로 임직원 212명에 대한 설문조사를 실시하였다. 설문조사 기간은 2014년 5월 16일부터 26일까지 약 11일동안 실시하였다. 총 201부가 회수되었으나 불성실한 답변과 일부 누락 설문지 등 11부를 제외한 190부를 분석에 사용하였다. 분석의 결과 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS 활용에 정(+)적인 영향을 미칠 것이라는 가설은 모두 채택되었다. 또한 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 경영성과에 미치는 과정에서 SNS 활용은 매개역할을 하는 것으로 나타났다. 과거 기업들은 리디오 신문 ...
본 연구의 목적은 SNS를 활용한 중소기업의 마케팅 활동 즉, 정보의 제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS활용에 미치는 영향과, 이러한 활용이 경영성과에 미치는 영향을 분석하는 데 있다. 모집단은 서울특별시 일부를 포함한 경기도 포천시, 양평군과 남양주지역의 지역의 중소제조업을 중심으로 임직원 212명에 대한 설문조사를 실시하였다. 설문조사 기간은 2014년 5월 16일부터 26일까지 약 11일동안 실시하였다. 총 201부가 회수되었으나 불성실한 답변과 일부 누락 설문지 등 11부를 제외한 190부를 분석에 사용하였다. 분석의 결과 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS 활용에 정(+)적인 영향을 미칠 것이라는 가설은 모두 채택되었다. 또한 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 경영성과에 미치는 과정에서 SNS 활용은 매개역할을 하는 것으로 나타났다. 과거 기업들은 리디오 신문 TV 등을 통하여 기업 홍보 활동을 하였다면 현재는 SNS를 활용한 홍보활동이 대세를 이루고 있다. 인적자원이나 마케팅비용을 절감해야 하는 중소기업의 입장에서 SNS를 활용한 마케팅전략은 기업의 경영성과는 물론 기업홍보에 많은 도움이 될 것으로 기대된다. 향후 중소기업은 판로개척, 시장점령 등 다양한 방면에서 SNS 마케팅을 활용할 필요가 있다고 생각된다.
본 연구의 목적은 SNS를 활용한 중소기업의 마케팅 활동 즉, 정보의 제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS활용에 미치는 영향과, 이러한 활용이 경영성과에 미치는 영향을 분석하는 데 있다. 모집단은 서울특별시 일부를 포함한 경기도 포천시, 양평군과 남양주지역의 지역의 중소제조업을 중심으로 임직원 212명에 대한 설문조사를 실시하였다. 설문조사 기간은 2014년 5월 16일부터 26일까지 약 11일동안 실시하였다. 총 201부가 회수되었으나 불성실한 답변과 일부 누락 설문지 등 11부를 제외한 190부를 분석에 사용하였다. 분석의 결과 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 SNS 활용에 정(+)적인 영향을 미칠 것이라는 가설은 모두 채택되었다. 또한 정보제공성, 브랜드관리, 유희성이 경영성과에 미치는 과정에서 SNS 활용은 매개역할을 하는 것으로 나타났다. 과거 기업들은 리디오 신문 TV 등을 통하여 기업 홍보 활동을 하였다면 현재는 SNS를 활용한 홍보활동이 대세를 이루고 있다. 인적자원이나 마케팅비용을 절감해야 하는 중소기업의 입장에서 SNS를 활용한 마케팅전략은 기업의 경영성과는 물론 기업홍보에 많은 도움이 될 것으로 기대된다. 향후 중소기업은 판로개척, 시장점령 등 다양한 방면에서 SNS 마케팅을 활용할 필요가 있다고 생각된다.
The main objective of this study is the small business marketing activities utilizing SNS, namely, the provision of information, brand management, playfulness and the effects of the SNS utilization, management and utilization of these impacts to be analyzed. All 201 questionnaires were collected. Ho...
The main objective of this study is the small business marketing activities utilizing SNS, namely, the provision of information, brand management, playfulness and the effects of the SNS utilization, management and utilization of these impacts to be analyzed. All 201 questionnaires were collected. However, the analysis used in the questionnaire survey is only 190 were used for analysis The results of analysis of provision information, brand management, playfulness SNS practical use impact on both the hypothesis was adopted. In addition, gender information, brand management, business performance on its playfulness is a mediating role in the process to take advantage of the SNS, respectively. TV radio newspaper companies, including the past through re-promotional activities If you are a company utilizing SNS fulfilling promotional activities for this trend. Human resources and marketing costs should take advantage of the SNS from the perspective of a small business marketing strategy, business performance, as well as the company's corporate communications is expected to be very helpful. SMEs are the future market reclamation, SNS market in various areas, such as occupation I think that it is necessary to take advantage of marketing.
The main objective of this study is the small business marketing activities utilizing SNS, namely, the provision of information, brand management, playfulness and the effects of the SNS utilization, management and utilization of these impacts to be analyzed. All 201 questionnaires were collected. However, the analysis used in the questionnaire survey is only 190 were used for analysis The results of analysis of provision information, brand management, playfulness SNS practical use impact on both the hypothesis was adopted. In addition, gender information, brand management, business performance on its playfulness is a mediating role in the process to take advantage of the SNS, respectively. TV radio newspaper companies, including the past through re-promotional activities If you are a company utilizing SNS fulfilling promotional activities for this trend. Human resources and marketing costs should take advantage of the SNS from the perspective of a small business marketing strategy, business performance, as well as the company's corporate communications is expected to be very helpful. SMEs are the future market reclamation, SNS market in various areas, such as occupation I think that it is necessary to take advantage of marketing.
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