소셜 미디어 마케팅활동은 전자 상거래의 급속한 발전에서 비롯되었으며 빠르게 변화하는 사람들의 생활에 적응하기 위해 소셜 미디어 마케팅활동 모델이 추진되었다. 가장 큰 특징은 소비자 지향적이라는 점으로, 기존의 소비 모델에 비해 온라인 마케팅 모델은 소비자에게 더 많은 자유와 선택을 허용한다. 소비자는 기존의 쇼핑 방식처럼 너무 제한적이고 시간을 낭비하는 대신 관심사와 취미에 따라 원하는 제품을 폭넓게 검색할 수 있다. 온라인 소비의 등장으로 이러한 문제가 해결되었으며 사람들은 집에 앉아서 쉽게 쇼핑할 수 있다. 이것은 또한 소셜 미디어 마케팅활동의 급속한 발전의 중요한 이유이다. 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 인터넷의 광범위한 응용으로 인해 인터넷 마케팅 모델이 점차 소비자 시장을 점유하기 시작했으며 다양한 회사에서도 인터넷을 통한 제품 판촉 및 판매 활동을 수행하기 시작했다. 따라서 소비자의 선택은 점점 더 커지고 있다. 현 상황에서 기업은 소비자의 구매 심리적 요인과 구매를 유발하는 행동적 요인을 더 잘 이해하여 제품과 서비스를 더 잘 판매할 수 있고 소셜 미디어 마케팅활동 과정에서 실수를 피할 수 있다고 말할 수 있다. 기업의 강점을 더 빠르게 개발하고 자체 기업의 시장 경쟁력을 향상시킨다. 본 연구는 소셜 미디어 마케팅 활동이 소비자 ...
소셜 미디어 마케팅활동은 전자 상거래의 급속한 발전에서 비롯되었으며 빠르게 변화하는 사람들의 생활에 적응하기 위해 소셜 미디어 마케팅활동 모델이 추진되었다. 가장 큰 특징은 소비자 지향적이라는 점으로, 기존의 소비 모델에 비해 온라인 마케팅 모델은 소비자에게 더 많은 자유와 선택을 허용한다. 소비자는 기존의 쇼핑 방식처럼 너무 제한적이고 시간을 낭비하는 대신 관심사와 취미에 따라 원하는 제품을 폭넓게 검색할 수 있다. 온라인 소비의 등장으로 이러한 문제가 해결되었으며 사람들은 집에 앉아서 쉽게 쇼핑할 수 있다. 이것은 또한 소셜 미디어 마케팅활동의 급속한 발전의 중요한 이유이다. 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 인터넷의 광범위한 응용으로 인해 인터넷 마케팅 모델이 점차 소비자 시장을 점유하기 시작했으며 다양한 회사에서도 인터넷을 통한 제품 판촉 및 판매 활동을 수행하기 시작했다. 따라서 소비자의 선택은 점점 더 커지고 있다. 현 상황에서 기업은 소비자의 구매 심리적 요인과 구매를 유발하는 행동적 요인을 더 잘 이해하여 제품과 서비스를 더 잘 판매할 수 있고 소셜 미디어 마케팅활동 과정에서 실수를 피할 수 있다고 말할 수 있다. 기업의 강점을 더 빠르게 개발하고 자체 기업의 시장 경쟁력을 향상시킨다. 본 연구는 소셜 미디어 마케팅 활동이 소비자 구매의도에 미치는 영향을 틱톡을 중심으로 살펴보았다. 본 연구에서 틱톡을 중심으로 소셜 미디어 마케팅활동과 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 소비자 구전의도와 구매의도의 관계에 미치는 영향을 검정했다. 이것뿐만 아니라 브랜드 인지도외 구전의도와 구매의도와의 관계에 미치는 영향을 검정했다. 그리고 브랜드 이미지가 구전의도와 구매의도에 미치는 영향을 분석했다. 본 연구에서 틱톡을 통해 소셜 미디어 활동 경험이 있는 소비자를 대상으로 조사해 총 382부 설문지를 수집했다. 분석결과, 소셜 미디어 마케팅활동과 브랜드 인지도, 브랜드 이미지사이에 정의 관계가 나타났다. 또한 소셜 미디어 마케팅활동과 구전의도, 구매의도 사이에는 정(+)의 상관관계가 존재한다. 브랜드 이미지와 구전의도 사이에는 통계적으로 유의한 정(+)의 상관관계가 나타났으며. 브랜드 이미지와 구매의도 사이에는 정(+)의 상관관계가 나타났다. 브랜드 인지도와 구전의도, 구매의도 사이에는 통계적으로 정(+)의 상관관계가 나타났다. 마지막으로 본 연구의 결론을 바탕으로 브랜드 이미지와 브랜드 인지도 측면에서 고객의 구매의도 향상을 위한 대책과 방법을 통해 고객의 구매의도를 높일 수 있을 것으로 기대된다.
소셜 미디어 마케팅활동은 전자 상거래의 급속한 발전에서 비롯되었으며 빠르게 변화하는 사람들의 생활에 적응하기 위해 소셜 미디어 마케팅활동 모델이 추진되었다. 가장 큰 특징은 소비자 지향적이라는 점으로, 기존의 소비 모델에 비해 온라인 마케팅 모델은 소비자에게 더 많은 자유와 선택을 허용한다. 소비자는 기존의 쇼핑 방식처럼 너무 제한적이고 시간을 낭비하는 대신 관심사와 취미에 따라 원하는 제품을 폭넓게 검색할 수 있다. 온라인 소비의 등장으로 이러한 문제가 해결되었으며 사람들은 집에 앉아서 쉽게 쇼핑할 수 있다. 이것은 또한 소셜 미디어 마케팅활동의 급속한 발전의 중요한 이유이다. 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 인터넷의 광범위한 응용으로 인해 인터넷 마케팅 모델이 점차 소비자 시장을 점유하기 시작했으며 다양한 회사에서도 인터넷을 통한 제품 판촉 및 판매 활동을 수행하기 시작했다. 따라서 소비자의 선택은 점점 더 커지고 있다. 현 상황에서 기업은 소비자의 구매 심리적 요인과 구매를 유발하는 행동적 요인을 더 잘 이해하여 제품과 서비스를 더 잘 판매할 수 있고 소셜 미디어 마케팅활동 과정에서 실수를 피할 수 있다고 말할 수 있다. 기업의 강점을 더 빠르게 개발하고 자체 기업의 시장 경쟁력을 향상시킨다. 본 연구는 소셜 미디어 마케팅 활동이 소비자 구매의도에 미치는 영향을 틱톡을 중심으로 살펴보았다. 본 연구에서 틱톡을 중심으로 소셜 미디어 마케팅활동과 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 소비자 구전의도와 구매의도의 관계에 미치는 영향을 검정했다. 이것뿐만 아니라 브랜드 인지도외 구전의도와 구매의도와의 관계에 미치는 영향을 검정했다. 그리고 브랜드 이미지가 구전의도와 구매의도에 미치는 영향을 분석했다. 본 연구에서 틱톡을 통해 소셜 미디어 활동 경험이 있는 소비자를 대상으로 조사해 총 382부 설문지를 수집했다. 분석결과, 소셜 미디어 마케팅활동과 브랜드 인지도, 브랜드 이미지사이에 정의 관계가 나타났다. 또한 소셜 미디어 마케팅활동과 구전의도, 구매의도 사이에는 정(+)의 상관관계가 존재한다. 브랜드 이미지와 구전의도 사이에는 통계적으로 유의한 정(+)의 상관관계가 나타났으며. 브랜드 이미지와 구매의도 사이에는 정(+)의 상관관계가 나타났다. 브랜드 인지도와 구전의도, 구매의도 사이에는 통계적으로 정(+)의 상관관계가 나타났다. 마지막으로 본 연구의 결론을 바탕으로 브랜드 이미지와 브랜드 인지도 측면에서 고객의 구매의도 향상을 위한 대책과 방법을 통해 고객의 구매의도를 높일 수 있을 것으로 기대된다.
Social media marketing activities stem from the rapid development of e-commerce. In order to adapt to the rapidly changing people's lives, the social media marketing activity model has been promoted. The biggest feature is facing consumers. Compared with the existing consumption mode, the network ma...
Social media marketing activities stem from the rapid development of e-commerce. In order to adapt to the rapidly changing people's lives, the social media marketing activity model has been promoted. The biggest feature is facing consumers. Compared with the existing consumption mode, the network marketing mode allows consumers more freedom and choice. Like the existing shopping methods, consumers can not waste too much time, but widely search the products they want according to their interests and interests. The emergence of online consumption has solved these problems. People can sit at home and shop easily. This is also an important reason for the rapid development of social media marketing activities. This study investigates the impact of social media marketing activities on consumers' purchase degree. This study focuses on dithering and examines the impact of social media marketing activities on brand image, brand awareness, consumer purchase intention and purchase intention. Not only that, but also tested the influence of the relationship between purchase intention and purchase help beyond brand awareness. It also analyzes the influence of brand image on purchase intention and purchase intention. In this study, consumers with social media experience were investigated by dithering, and a total of 382 questionnaires were collected. The analysis results show that there is a defining relationship between social media marketing activities and brand awareness and brand image. In addition, there is a positive (+) relationship between social media marketing activities, word-of-mouth intention and purchase degree. There is a statistically significant emotional (+) relationship between brand image and word-of-mouth intention. There is a positive (+) relationship between brand image and purchase degree. There is a positive (+) relationship between brand awareness, word-of-mouth intention and purchase degree. Finally, based on the conclusions of this study, from the aspects of brand image and brand awareness, through the countermeasures and methods to improve customers' purchase degree, we can improve customers' purchase degree.
Social media marketing activities stem from the rapid development of e-commerce. In order to adapt to the rapidly changing people's lives, the social media marketing activity model has been promoted. The biggest feature is facing consumers. Compared with the existing consumption mode, the network marketing mode allows consumers more freedom and choice. Like the existing shopping methods, consumers can not waste too much time, but widely search the products they want according to their interests and interests. The emergence of online consumption has solved these problems. People can sit at home and shop easily. This is also an important reason for the rapid development of social media marketing activities. This study investigates the impact of social media marketing activities on consumers' purchase degree. This study focuses on dithering and examines the impact of social media marketing activities on brand image, brand awareness, consumer purchase intention and purchase intention. Not only that, but also tested the influence of the relationship between purchase intention and purchase help beyond brand awareness. It also analyzes the influence of brand image on purchase intention and purchase intention. In this study, consumers with social media experience were investigated by dithering, and a total of 382 questionnaires were collected. The analysis results show that there is a defining relationship between social media marketing activities and brand awareness and brand image. In addition, there is a positive (+) relationship between social media marketing activities, word-of-mouth intention and purchase degree. There is a statistically significant emotional (+) relationship between brand image and word-of-mouth intention. There is a positive (+) relationship between brand image and purchase degree. There is a positive (+) relationship between brand awareness, word-of-mouth intention and purchase degree. Finally, based on the conclusions of this study, from the aspects of brand image and brand awareness, through the countermeasures and methods to improve customers' purchase degree, we can improve customers' purchase degree.
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