최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보관리학회지 = Journal of the Korean society for information management, v.21 no.2 = no.52, 2004년, pp.69 - 87
최은주 (경기대학교 인문학부 문헌정보학) , 이선희 (한국과학기술정보연구원)
This study examines basic concepts and characteristics of QuestionPoint, the typical model of Collaborative Digital Reference Service and Global Reference Network, and analyzes the case of Question포인트 service at Korea Institute of Science and Technology Information where the service is initiated fir...
김석영. 2002. 디지털참고정보서비스의 최근 개발 동향. “情報管理學會誌”, 19(4): 213-23.
김휘출. 2001. 디지털참고봉사의 개념적 구조에 관한 연구. “國會圖書館報”, 38(1): 65-81.
박준식, 방대욱. 2001. 인터넷기반 참고질문에 관한 연구. “한국도서관정보학회지”, 34(1): 379-397.
박준식. 인터넷 환경과 대학참고사서의 새로운 역할모델. “한국도서관.정보학회지”, 32(1): 1-31.
이미화, 이나니. 2003. 협력참고정보서비스 모형개발에 관한 연구. “한국문헌정보학회지”, 37(3): 139-156.
Bains, Simon. 2002. The OCLC QuestionPoint Electronic Reference Service: Experiences of a Group of CURL Libraries. SCONUL Newsletter, 27(Winter): 21-27.
Bakker, Trix. 2002. Virtual Reference Services: Connecting Users with Experts and Supporting the Development of Skills. [online], [cited 3.15.2002] .
Charlotte Business Journal . 2002. May 22. [online]. [cited 11.18.2003] .
Kasowitz, Abby S. 1999. Guidelines for Information Specialists of K-12 Digital Reference Services. The Virtual Reference Desk. [online]. [cited 5.12.2004]. .
Kresh, D. 2000. Collaborative Digital Reference Service. In Digital Reference Service in the New Millennium: Planning, Management and Evaluation. R. D. Lankes, J. W. Collins & A. S. Kasowitz(eds). New York: Neal-Schuman.
Kresh, Diane Nester. 2000. Offering High Quality Reference Service on the Web: The Collaborative Digital Reference Service(CDRS). [online], [cited 4.20.2004] .
Kresh, Diane Nester. 2002a. Question-Point: Making It Work For You. [online]. [cited 4.22.2004] .
Kresh, Diane Nester. 2002a. Question-Point: Making It Work For You. [online]. [cited 4.22.2004] .
Kresh, Diane Nester. 2002b. Question-Point@ Your Library. [online]. [cited 4.22. 2004] .
Kresh, Diane and Linda Arret. 2000. Collaborative Digital Reference Service: Update on LC Initiative. In Digital Reference Service in the New Millennium: Planning, Management and Evaluation. R. D. Lankes, J. W. Collins & A. S. Kasowitz(eds). New York: Neal-Schuman.
Kresh, et al. 2002. Question-Point' Worldwide Cooperative Reference, ALA 2002. [online], [cited 4.15.2004], .
Martin, Philippe. 2003. Ouestion-Point: Worldwide Cooperative Reference. [online]. [cited 4.21.2004] .
Normore, Lorraine and Paula Rumbaugh. 2003. Moving from Virtual to Cooperative Reference Service Models. In Implementing Digital Reference Services: Setting Standards and Making It Real. Edited by R. David Lankes, et al. New York: Neal-Schuman.
Penka, Jeffrey T. 2003. The Technological Challenges of Digital Reference: An Overview. Drlib Magazine, 9(4). [online]' [cited 11.21.2003] .
Quint, Barbara. 2004. QuestionPoint Marks New Era in Virtual Reference. [online]. [cited 3.18.2004]. .
Sloan, Bernie. 2003. Collaborative Live Reference Services. [online], [cited 11.17.2003] .
Tenopir, C. and L. Ennis. 2002. A Decade of Digital Reference 1991-2001. Reference & User Services Quarterly, 41(3): 264-73.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.