최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, v.25 no.4, 2005년, pp.494 - 502
This study investigated the current science teaching evaluation system implemented in schools and directions for improving teaching evaluation using literature review, survey, and teacher interview. The first part of this paper analyzed the types, roles, and major issues of the current science teach...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
곽병선 (2002). 교실교육의 개혁과 교사의 수업 전문성. 교원 교육연구, Vol. 18(1), 1-9
박상철 (2004). 교원 자격 및 평가제도 개선 방안. 교원 인사제도 혁신 방안 수립을 위한 공청회 자료, 한국교육개발원
원효헌 (2002). 교수활동의 질 개선을 위한 교사 자기평가. 한국교원교육연구, Vol. 19(3), 147-168
한국교육개발원 (2004). 교원 인사제도 쟁점과 개선 방향. 교원 인사제도 혁신 방안 수립을 위한 공청회 자료. 한국교육개발원
한국교육과정평가원 (2004). 수업평가 기준개발 연구. ( I )-일반 기준 및 교과(사회, 과학, 영어) 기준 개발. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2004-5. pp. 257
ASTA (2002). National professional standards for highly accomplished teachers of science. Australian Science Teachers Association Inc.
Bloom, B. S., Mdaus, G. F., & Hasting, J. T. (1981), Evaluation to improve learning. NY: MacGraw Hill
Danielson C, & McGreal, T. L.(2000). Teacher evaluation to enhance professional practice. ASCD
Danielson, C. (1996). Enhancing professional practice: A framework for teaching. Alexandria, Virginia: ASCD
Darling-Hammond, L. (1999). Target time toward teachers. Journal of Staff Development, 20(2), 31-36
Feldman, S. (1998). Teacher quality and professional unionism. In Shaping the Profession that Shapes the Future, Speeches from the AFT/NEA(the National Education Association) Conference on Teacher Quality. Available at [www.aft.org/edissues/downloads/tqspeech.pdf]
Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education. New York: Teachers College, Columbia
Ingvarson, L. C. (1994). Setting Standards for Teaching: an Agenda for the Profession. In F. Crowther, B Caldwell, J. Chapman, G. Lakorrski & D. Ogilvie (Eds). The Workplace in Education: Australian Perspectives. Australian Council for Educational Administration 1994 Yearbook. Rydalmere, NSW: Edward Arnold
Kleinhenz, E., Ingvarson, L., & Chadbourne, R. (2002). Teacher Evaluation Uncoupled: A Discussion of Teacher Evaluation Policies And Practice, in Australian State, And Their to Quality Teaching And Learning, Available at [www.aare.edu.au]
Schulmm, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2). 4-14
Sergiovani, T. J., & Starratt, R. J.(1983). Supervision : A redefinition(6th ed.), futon: McGraw Hill
Wajnryb (1992). Classroom observation tasks: a resource book for language teachers and trainers. UK: Cambridge university press
Wenglinsky, H. (2000). How teaching matters: bringing the classroom back into discussions of teacher quality. Princeton. NJ : Educational Testing Service
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.