최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국지구과학회지 = Journal of the Korean Earth Science Society, v.28 no.7, 2007년, pp.811 - 824
Photographs and illustrations are integral parts of current science textbooks' inscriptions. This study analysed and compared the function and structure of photographs and illustrations used in high school earth science textbooks of the 6th and 7th national curriculum. The findings of the function a...
교육부, 2000, 교육과정 해설. 교육부, 서울, 244 p
경재복, 윤일희, 이경훈, 김기룡, 황원기, 이기영, 2004, 고등학교 지구과학 I. 중앙교육진흥연구소, 서울, 267 p
경재복, 윤일희, 이경훈, 김기룡, 황원기, 이기영, 2004, 고등학교 지구과학 II. 중앙교육진흥연구소, 서울, 347 p
김은미, 2001, 선 그래프 해석에서 그래프 구성 요소의 관찰 순서와 소요 시간. 한국교원대학교 대학원 석사학위논문, 63 p
김희수, 정남식, 신동원, 박정웅, 이정식, 한홍렬, 박용선, 2002, 고등학교 지구과학 I. 천재교육, 서울, 247 p
김희수, 정남식, 신동원, 박정웅, 이정식, 한홍렬, 박용선, 2002, 고등학교 지구과학 II. 천재교육, 서울, 367 p
이문원, 전성용, 권석민, 진만식, 신석주, 임부철, 2002, 고등학교 지구과학 I. 금성출판사, 서울, 283 p
이문원, 전성용, 권석민, 진만식, 신석주, 임부철, 2002, 고등학교 지구과학 II. 금성출판사, 서울, 391 p
김정우, 이승만, 민영기, 소칠섭, 김구, 김정문, 1997, 고등학교 지구과학 I. 지학사, 서울, 271 p
김정우, 이승만, 민영기, 소칠섭, 김구, 김정문, 1997, 고등학교 지구과학 II. 지학사, 서울, 463 p
우영균, 곽종흠, 서광수, 김칠영, 1997, 고등학교 지구과학 I. 교학사, 서울, 279 p
우영균, 곽종흠, 서광수, 김칠영, 1997, 고등학교 지구과학 II. 교학사, 서울, 479 p
이태욱, 박수인, 엄인경, 1997, 고등학교 지구과학 I. 동아출판사, 서울, 255 p
이태욱, 박수인, 엄인경, 1997, 고등학교 지구과학 II. 동아출판사, 서울, 439 p
한국과학문화재단, 2007, 과학 교과서를 말한다. 인터넷과학신문 사이언스타임즈, URLhttp://www.sciencetimes.co.kr
Abraham, M.R., Grzybowski, E.B., Renner, J.W, and Marek, E.A., 1992, Undestanding and misunderstanding of eights graders of five chemistry concepts found in textbook. Journal of Research in Science Teaching, 29 (2), 105-120
Ball, D.L. and Feiman-Nemser, S., 1988, Using textbooks and curriculum guides: A dilemma for beginning teachers and teacher educators. Curriculum Inquiry, 18 (4), 401-422
Bowen, G.M. and Roth, W.-M., 2002, Why students may not learn to interpret scientific inscriptions. Research in Science Education, 32, 303-327
Bowen, G.M., Roth, W.-M., and McGinn, M.K., 1999, Interpretations of graphs by university biology students and practising scientists: Towards a social practice view of scientific representation practices. Journal of Research in Science Teaching, 36, 1020-1043
Exline, J.D., Pasachoff, J.M., Simons, B.B., Vogel, C.G., and Wellnitz, T.R., 2001, Science Explorer: Earth Science. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, 807 p
Han, J., 2006, The Various Functions of Inscription in Korean Textbooks. Chemical Education Journal, 9 (2), URLhttp://www.juen.ac.jp/scien/cssj/cejrnlE.html
Han, J. and Roth, W.-M., 2006, Chemical Inscriptions in Korean Textbooks: Semiotics of Macro and Micro-world. Science Education, 90 (2), 173-201
Harris, R.L., 1999, Information Graphics: A comprehensive illustrated reference. Oxford University Press, USA, 448 p
Knorr-Cetina, K.D. and Amann, K., 1990, Image dissection in natural scientific inquiry. Science, Technology, and Human Values, 15, 259-283
Latour, B., 1987, Science in action: How to follow scientists and engineers through society. Open University Press, UK, 271 p
Latour, B., 1999, Pandora's hope: Essays on the reality of science studies. Harvard University Press, UK, 293 p
Lunsford, E., Melear, C.T, Roth, W.-M., Perkins, M., and Hickok, L.G., 2007, Proliferation of Inscriptions and Transformations Among Preservice Science Teachers Engaged in Authentic Science. Journal of Research in Science Teaching, 44 (4), 538-564
Lynch, M. and Woolgar, S. (Eds.), 1990, Representation in scientific practice. MA: MIT Press, Cambridge, UK, 357 p
Myers, G., 1990, Every picture tells a story: Illustrations in E.O. Wilson's Sociobiology. In Lynch, M. and Woolgar, S. (Eds.), Representation in scientific practice. MA: MIT Press, Cambridge, UK, 231-265
Pozzer, L.L. and Roth, W.-M., 2002, Towards a pedagogy of photographs in high school biology textbooks. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans, LA, URLwww.educ.uvic.ca/faculty/mroth/conferences/CONF2002/Photographs.pdf
Pozzer, L.L. and Roth, W.-M., 2003, Toward a pedagogy of photographs in high school biology textbooks. Journal of Research in Science Teaching, 40, 1089-1114
Roth, W.-M., 1995, Authentic school science: Knowing and learning in open-inquiry laboratories. Kluwer Academic, Dordrecht, The Netherlands, 296 p
Roth, W.-M., Bowen, G.M., and McGinn, M.K., 1999, Differences in graph-related practices between high school biology textbooks and scientific ecology journals. Journal of Research in Science Teaching, 36, 977-1019
Tobin, K., 1990, Research on Science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. School Science and Mathematics, 90, 403-418
Wu, H.-K. and Krajcik, J.S., 2006a, Inscriptional practices in two inquiry-based classrooms: A case study of seventh graders' use of data tables and graphs. Journal of Research in Science Teaching, 43 (1), 63-95
Wu, H.-K. and Krajcik, J.S., 2006b, Exploring Middle School Students' Use of Inscriptions in Project-Based Science Classrooms. Science Education, 90 (5), 852-873
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.