최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국도서관 정보학회지 = Journal of Korean Library and Information Science Society, v.38 no.4, 2007년, pp.45 - 65
The purpose of this study is to suggest the construct model of teaching competency in teacher librarian. For this purpose, this study compares and analysis the existing literature of which teaching competency of subject teacher and teacher librarian competency standard. The teaching competency model...
K. S. Smith, R. D. Simpson, 'Validating Teacher Competencies for Faculty Members in Higher Education:A National Study Using the Delphi Method.' Innovative Higher Education, Vol.19(1995), pp.223-234. :김정환 이계연, '수업의 질 개선을 위한 교수 수업 능력 자기평가 방략에 관한 논리적 고찰,' 교육평가연구, 제18권, 제3호(2005), pp,19-38.
초 ·중등교육법, 법률 제8577호(일부개정 2007. 08. 03)
초 ·중등교육법시행령(대통령령 제20116호)에서는 초 ·중등학교의 교과를 정하고 있다. 동법시행령 제43조에의하면 초등학교의 교과를 국어, 도덕, 사회, 수학, 과학, 실과, 체육, 음악, 미술 및 외국어(영어) 등 10개 구성되어 있다.
M. Seriven, 'Duty-Based Teacher Evaluation.' Journal of Personnel Evaluation in Education, Vol.1(1988). pp.315-334
Interstate New Teacher Assessment and Support Consortium (INTASC), Model Standards for Beginning Teacher Licensing. Assessment and Development: A Resource for State Dialogue(Massachusetts Avenue, NW : INTASC. 1992), pp.6-34. [cited 2007. 10.25]
배호순, '교수효과평가를 위한 준거체제 탐색 연구.' 교육학연구, 제30권, 제4호 (1992), pp.157-172
원효헌, '수행중심의 교사평가 영역 및 요소의 분석,' 교육평가연구. Vol.11, No.1(1998), pp.103-126
백순근 등, '중등학교 교사의 교수역량 구성요인에 대한 이론적 고찰,' 아시아교육연구, 제8권, 제1호(2007), pp.59-63
노혜란, 최미나, '인적자원개발을 위한 교수 역량 모델 개발,' 직업능력개발연구, 제7권, 제2호(1998). pp,1-24
National Board for Professional Teaching Standards, The Journey to the Top of the Profession Begins in Your Classroom, 2007, [cited 2007. l0.1]
National Board for Professional Teaching Standards, NBPTS Library Media Standards, 2001,
American Library Association and Association for Educational Communications and Technology, Information Power: Building Partnerships for Learning(Chicago and London AASL: AECT, 1998)
이병기. 정보매체와 교수매체론(경기: 조은글터, 2006), pp.88-89
American Library Association and Association for Educational Communications and Technology, Information Power: Building Partnerships for Learning(Chicago and London: AASL: AECT, 1998), p.48
American Library Association and Association for Educational Communications and Technology, Information Power: Building Partnerships for Learning(Chicago and London: AASL: AECT, 1998), pp.58~73
NCATE Approved, For Initial Programs for School Library Media Specialist Preparation : ALA/AASL Standard, 2003. [cited 2007. 10.1]
NCATE Approved, For Initial Programs for School Library Media Specialist Preparation : ALA/AASL Standard, 2003. [cited 2007. 10.1]10-22
Robert A. Reiser, 'A History of Instructional Design and Technology.' ETR & D, Vol.39, No.2 (2001), pp.57-67
이병기. 정보매체와 교수매체론(경기: 조은글터, 2006), pp.342-343
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.