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주부들의 식생활 라이프스타일에 따른 고추장 소비 행태에 관한 연구
A Study on the Consumption Behaviors Regarding Red Pepper Paste according to the Food-related Lifestyles of Housewives 원문보기

東아시아食生活學會誌 = Journal of the East Asian Society of Dietary Life, v.19 no.1, 2009년, pp.1 - 8  

김미라 (경북대학교 식품영양학과, 장수생활과학연구소) ,  김효정 (인제대학교 생활상담복지학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study was to investigate consumption behaviors regarding red pepper paste according to the food-related lifestyles of housewives. Data were collected from 210 housewives living in the Gyeongnam region of Korea through a self-administered questionnaire on November, 2008. Frequenci...

주제어

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문제 정의

  • 따라서 최근 들어 여성의 고학력화, 사회활동 참여의 증가, 출산율의 저하 등은 여성들의 라이프스타일을 과거와 다른 모습으로 변화시키고 있으며 그로 인해 소비 의식 및 소비 형태에까지 영향을 미칠 것으로 예상되므로 이에 대한 연구가 요구된다. 이에 본 연구에서는 주부들의 식생활 라이프스타일에 따른 고추장 소비 실태에 관해 연구함으로써 현대 여성의 장류 소비문화 형태를 파악하고자 하였다.
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참고문헌 (12)

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  12. Sul HK, Lee SH, Jum JK (2007) An exploratory study on dietary behavior in lifestyle. J Foodservice Man Soc of Korea 10: 267-284 

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