최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국지구과학회지 = Journal of the Korean Earth Science Society, v.30 no.3, 2009년, pp.354 - 365
In this research, we investigated the support system and professional development in teaching practices of beginning science teachers through instructional consulting. Using open-ended interviews with the participating teachers and group discussions taking place on a regular basis to analyze and com...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
이화진 외 15인, 2006, 수업컨설팅 지원 프로그램 및 교과별 내용 교수법(PCK) 개발 연구. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2006-1, 309 p
이화진, 권점례, 홍선주, 상경아, 2007, 초등 초임교사의 수업 전문성 발달 자료 개발 및 지원 방안 연구. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2007-4-1, 267 p
한국교육과정평가원, 2004, 수업평가 기준 개발 연구(I)-일반 기준 및 교과(사회, 과학, 영어)기준 개발. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2004-5, 258 p
한국교육과정평가원, 2008, 교과별 내용교수지식(PCK) 연구(II)-중등 초임교사 수업컨설팅을 중심으로. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2008-3, 402 p
Abell, S.K. and Ledennan, N.G., 2007, Handbook of Research on Science Education. Lawrence Eribaum Associates, NJ, USA, 1330 p
Carlsen, W.S., 1999, Domains of teacher knowledge. In Gess-Newsome, J. and Lederman, N.G. (eds.), Examining pedagogical content knowledge. Dordrecht, Kluwer, USA, 133-144
Darling-Hammond, L., 1999, Target time toward teachers. Journal of Staff Development, 20, 31-36
Fletcher, S.H. and Barrett, A., 2004, Developing effective beginning teachers through mentor-based induction. Mentoring and Tutoring: Partnership in Learning, 12, 321-333
Gess-Newsome, J. and Lederman, N.G., 1999, Examining pedagogical content knowledge. Dordrecht, Kluwer, USA, 320 p
Harrison, A.G., 2001, How do teachers and textbook writers model scientific ideas for students? Research in Science Education, 31, 401-436
Hewson, P.W., Tabachnick, B.R., Zeichner, K.M., and Lemberger, J., 1999, Educating prospective teachers of biology: Findings, limitations, and recommendations. Science Education, 83, 373-384
Ingersoll, R. and Kralik, J.M., 2004, The Impact of Mentoring on Teacher Retention: What the Research Says. Education Commission of the States, Denver, USA, 25 p
Ingersoll, R.M., 2001, Teacher turnover and teacher shortage: An organizational analysis. American Educational Research Journal, 38, 499-531
Osborne, H.D., 1998, Teacher as knower and learner, reflections on situated knowledge in science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 35, 427-439
Porter, A.C., Youngs, P., and Odden, A., 2001, Advances in teacher assessments and their uses. In Richardson, V. (ed.), Handbook of research on teaching. AERA, Washington, DC, USA, 259-297
Russell, T. and Martin, A.K., 2007, Learning to teach science. In Abell, S.K. and Lederman, N.G. (eds.), Handbook of Research on Science Education. Lawrence Eribaum Associates, NJ, USA, 1151-1178
Zeichner, K.M. and Conklin, H.G., 2005, Teacher education programs. In Cochran-Smith, M. and Zeichner, K.M. (eds.), Studying teacher education: The report of the AERA Panel on Research and Teacher Education. Lawrence Erlbaum, NJ, USA, 645-736
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.