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국내기업의 SNS 마케팅 특성이 관계몰입에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Influence of Relation Commitment of SNS Marketing Features in Domestic Enterprise 원문보기

디지털정책연구 = The Journal of digital policy & management, v.11 no.10, 2013년, pp.341 - 350  

임기흥 (광주여자대학교 실버케어학과)

초록
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최근 기업들은 새로운 마케팅 촉진전략의 하나로 SNS서비스에 중점을 두고 있다. SNS서비스마케팅의 특징에 대표적인 요소들은 상호작용성 그리고 정보제공성이 있다. 이에 본 연구는 국내기업의 SNS마케팅 특징이 관계몰입에 미치는 영향에 대해 실증적으로 분석하고, 트위터 이용 빈도와 온라인 구전의도를 확대하기 위한 전략을 제시하고자 한다. 본 연구의 결과는 상호작용이 정보제공성 보다 정서적 몰입에 상당히 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 그리고 정보제공성은 상호작용성 보다 계산적 몰입에 상당히 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한, 이러한 효과들은 낮은 트위터 이용 빈도 보다 높은 트위터 이용 빈도에서 높게 나타났다. 또한, 본 연구에서는 정보제공성이 상호작용성 보다 온라인 구전의도에 더 긍정적인 영향을 미치는 것을 밝히고 국내기업의 SNS서비스 마케팅의 특징이 온라인 구전 영향을 미치는 것 보다 관계몰입을 통해 더 긍정적인 영향을 미치는 것을 증명하였다. 이러한 결과를 기반으로 기업의 마케팅적 시사점을 도출하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Recently, in order to promote their marketing promotion, the entrepeneurs attach importance to many SNS(Social Network Service)and execute it. The representative elements of the SNS service are interactivity, information offering. This study analyzes empirical effects on the SNS Marketing Features i...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • At present, twitter may be divided into two big categories: personal twitter operated by private people and enterprise twitter operated by businesses. In this study, we make research on the influence of features of SNS service marketing in domestic enterprises on relationship commitment and on which route this relationship commitment affects on-line word-of mouth intention. And also, we intend to study on the adjustment effect of the frequency of twitter use when the features of SNS service marketing in domestic enterprises give effect on relationship commitment.
  • Service users' loyalty or commitment to the state and frequency of use are closely related to the online brand community members in the study of the relationship of the members becoming such a strong relationship will have a soft spot for the community [22], based on these attachment increase the number of connections to the community, and often will participate in communication activities [ 21 ]. On the basis of previous studies loyal to the online community If you visit frequently , and thus to conclude that the formation of commitment SNS service company characteristics affect immersion control of the frequency of use is to research about the effects .
  • This study aims at considering the characteristics of micro-blog service and exploring the possibility of advancement. We plan to conduct the study based on twitter that takes a function of micro-blog.
  • This study aims at presenting the effect of features of SNS service marketing in domestic enterprises on the on-line word-of-mouth intention through relationship formation path and verifying the adjustment effect of frequency of use by identifying the effect of features of enterprise SNS service marketing on the relationship commitment. The research model established base on existing literature research is as following [Fig.

가설 설정

  • We verified hypotheses about the influence of features of SNS service and relationship commitment on word-of-mouth intention. The result was presented in [Table 5].
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