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게임배경디자인의 한.중.일 지역적 특성에 관한 연구 - 삼국지게임 대상으로
A study on the Tendency of Localization for Game Environment Design - Based on the Analysis in Romance of the Three Kingdoms 원문보기

한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.13 no.5, 2013년, pp.31 - 42  

멍웨이 (전북대학교 예술대학 산업디자인학과) ,  조동민 (전북대학교 예술대학 산업디자인학과)

초록
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게임개발환경의 빠른 성장에 맞춰 게임시장은 더욱 실질적인 게임기술을 필요로 하지만 중국 온라인 게임은 같은 장르의 대부분 게임 스타일이 비슷하며 게임유저 선호에 밀접한 독창성에 대한 부분은 미흡하다. 따라서 전 세계에 거친 유저들이 동시에 이용하는 온라인 게임의 경우 각 나라만의 게임그래픽 선호도의 지침이 중요한 사항인데 반해 제작국가의 불분명성에 기인한 디자인이 만연하다. 한국, 중국, 일본은 이미 유명한 스토리텔링의 주제인 "삼국지"를 기반으로 중국의 전통문화와 자기나라의 상황을 결합하여 게임 디자인을 진행하였다. 각 나라의 독특한 게임디자인 스타일은 분명히 존재하며 산업적 활용성 차원의 게임디자인에 도움이 되는 연구가치로써 중요한 배경을 이룬다. 본 연구는 각 나라의 25개의 "삼국지 게임"을 주제로 한 온라인 게임을 연구대상으로 게임 배경 디자인 요소를 회귀분석을 통한 비교분석을 진행하여 각 나라의 디자인 특징을 설명, 향후 동종연구자들 및 실질적인 게임그래픽 디자이너의 게임디자인 개발에 효율적인 방향을 제언하려 한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

With the development of chinese online games rapidly, Game markets need the actual possibilities of practical game's technology increasingly. Additionally Lack of originality of the Chinese online games couldn't be appropriated for consumer's preferences, so it is necessary that the talents in a gam...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • The research purpose is finding Korean, Chinese and Japanese natural environment design features. Research method is Multiple correspondence analysis.
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참고문헌 (8)

  1. Jerz, Dennis, "Somewhere Nearby is Colossal Cave: Examining Will Crowther's Original 'Adventure' in Code and in Kentucky", Digital Humanities Quarterly, 2007. 

  2. Jun-Shun Yang, Wen-Chung Wang, "Simple Analysis of the Localization to Design", Light Industry Machinery, Vol. 03 23, 2005. 

  3. Dong Jiahao, "The research of online users' participating online game behavior", Taiwan, Huanan University, 2001. 

  4. "The investigation and analysis on Chinese online game users", Chinese internet information center, 2008. 

  5. "CESA Games White Paper",Computer Entertainment Supplier's Association, 2008. 

  6. Kai Qingtang, "Analysis and Research on The Chinese 3D Character Design for Game Animation", A dissertation submitted to tongji University in conformity with the requirements for the degree of Master of Arts, 2007. 

  7. Chun-Ji Jin, Kyu-Jung Kim, "A Study on Traditional Art Expression in Chinese Myth Martial MMORPG Character", Journal of Korea Game Society, Vol. 13, No. 2, pp.119-130, 2013. 

  8. Yun-Kyung Kim, "A Study on the Current Status and Forecast on Chinese Game in Relation to Game Platform-Focus on SNG", Journal of Korea Game Society, Vol. 10, No. 2, pp.81-88, 2010. 

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