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NTIS 바로가기Journal of Internet Computing and Services = 인터넷정보학회논문지, v.16 no.6, 2015년, pp.133 - 141
박태수 (Dept. of Software, Gachon Univ.) , 정옥란 (Dept. of Software, Gachon Univ.)
Mass multimedia contents are shared through various social media servies including social network service. As social network reveals user's current situation and interest, highly satisfactory personalized recommendation can be made when such features are applied to the recommendation system. In addi...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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사람들이 음악을 듣는 이유는? | 감정의 변화를 주기 위해, 또는 느끼고 있는 감정을 더 심화시키기 위해 사람들은 음악을 듣기도 한다. 항상 똑같은 음악을 듣는 것 보다는 주변사람이나 추천을 통하여 새로운 음악을 찾아 듣기도 한다. | |
감정 분석이 알고자 하는 것은 무엇인가? | 감정 분석은 사람이 어떤 생각을 하는지, 특정 물건, 사람에 대해 어떤 감정을 느끼는지를 알고자 한다. 사용자의 리뷰, 댓글 등을 통해 마케팅에 이용하거나 더 나은 서비스, 추천 시스템에 이용되고 있다[3, 4]. | |
소셜 미디어 서비스들을 통해 공유되는 콘텐츠가 반영하는 것은? | fm, flicker 등 멀티미디어 콘텐츠를 공유하는 소셜 미디어 서비스들을 통해 다양한 콘텐츠들이 공유되고 있다. 이런 콘텐츠들은 사용자의 관심사와 감정을 반영하게 된다[1]. 사용자가 듣는 음악은 사용자의 현재 상황과 감정상태에 따라 크게 달라질 수 있기 때문에 소셜 네트워크에 드러나는 사용자의 감정을 분석하여 추천 시스템에 이용한다면 큰 효과를 볼 수 있을 것이며 이에 대해많은 연구가 이루어지고 있다[2]. |
Young-Sung Shin, Young-Man Oh, Byeong-Seok Oh, Hyeong-il Kim, and Jae-woo Chang, "An Expert Recommendation Technique using Hybrid Collaborative Filtering in SNS", Database Society, p3, KIISE, 2012. http://www.dbsociety.or.kr/06/db_articles/201208/201208-01.pdf?PHPSESSID7bad29fddf3a89b22f45325a8376f926
Hong-gu Choi andEenjun Hwang, "Emotion-based Music Recommendation System based on Twitter Document Analysis", Journal of KIISE: Computing Practices and Letters 18(11), 2012.11, 762-767. http://www.dbpia.co.kr/Article/NODE02033302
A. Tumasjan, T.O. Sprenger, P. G. Sandner, and I. M. Welpe,"Predicting eletions with twitter: What 140 characters reveal about political sentiment", In ICWSM'10, pages 178-185, 2010. https://www.aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM10/paper/download/1441/1852
A. Bifet and E. Frank,"Sentiment knowledge discovery in twitter streaming data", In DS'10, ages 1-15, Berlin, Heidelberg, 2010. Springer-Verlag. http://dl.acm.org/citation.cfm?id1927301
J. Bollen, H. Mao, and A. Pepe, "Modeling public mood and emotion: Twitter sentiment and socio-economic phenomena", In ICWSM'11, 2011. https://www.aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM11/paper/view/2826
B. I'Connor, R. Balasubramanyan, B. R. Routledge, and N. A. Smith,"From Tweets to Polls: Linking Text Sentiment to Public Opinion Time Series", In ICWSM'10, 2010. http://aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM10/paper/view/1536
M. Thelwall, K. Buckley, and G. Paltoglou, "Sentiment in twitter events", Journal of the American Society for Information Science and Technology, 2011. http://dx.doi.org/10.1002/asi.21462
Yi-Hsuan Yang and Homer H., Chen, "Machine Recognition of Music Emotion: A Review", TIST, May. http://dx.doi.org/10.1145/2168752.2168754
Karam Byun and Moo Young Kim, "Music Genre/Mood Classification for Music Recommendation", THE INSTITUTE OF ELECTRONICS ENGINEERS OF KOREA. 2013.7. http://www.dbpia.co.kr/Article/NODE02242900
Yu-Ching Lin, Yi-Hsuan Yang and Homer H. Chen, "Exploiting Online Music Tags for Music Emotion Classification", TOMM, October 2011. http://dx.doi.org/10.1145/2037676.2037683
R. E. Thayer, "The Biopsychology of Mood and Arousal," New York: Oxford University Press, 1989.
Bradley, M. M., & Lang, P. J., "Affective norms for English words (ANEW): Instruction manual and affective ratings," (Tech. Rep. No. C-1)
WordNet, http://wordnet.princeton.edu/
Chih-Ming Chen, Ming-Feng Tsai et-al., "Music Recommendation Based on Multiple ContextualSimilarity Information", IEEE/WIC/ACM. http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber6689995
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