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NTIS 바로가기한국전자거래학회지 = The Journal of Society for e-Business Studies, v.21 no.4, 2016년, pp.137 - 150
김동수 (Department of Industrial and Information Systems Engineering, Soongsil University) , 김관호 (Department of Industrial and Management Engineering, Incheon National University) , 최동욱 (Law Office Seoul) , 정재윤 (Department of Industrial and Management Systems Engineering, Kyung Hee University)
A variety of O2O (Online to Offline) services such as Uber, Airbnb, and KakaoTaxi that create new values by connecting offline and online have emerged in the world. O2O services support the convenience of online services and the real-life capability of offline services simultaneously. Thanks to the ...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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O2O 서비스은 무엇으로 구분되는가? | O2O 서비스는 ‘플랫폼 기반 서비스’와 ‘상거래 사업확장’으로 크게 구분된다[5, 8]. 그 중에서 본 연구는 플랫폼 기반 서비스에 초점을 두고 있다. | |
네거티브 규제 도입 필요성이 제기되는 이유는 무엇인가? | 새로운 O2O 사업이 등장할 때마다 새로운 법규를 마련하는 것은 비효율적일 수밖에 없기 때문에, 네거티브 방식의 규제 도입 필요성이 제기된다. 네거티브 규제란 ‘원칙적 허용, 예외 금지’ 방식의 규제를 의미하며, 어떤 행위를 원칙적으로 허용하되 금지되는 행위만을 예외적으로 규정하는 방식이다. | |
O2O는 무엇인가? | 온․오프라인 채널 단절을 극복하고 온라인의 편리함과 오프라인의 현장성을 결합하는 O2O는 모바일, 사물인터넷, 빅데이터, 인공지능 등 ICT 기술 발전에 힘입어 국내외 관련 시장 규모도 성장하고 있다[8]. KT경제경영연구소에 의하면 국내 O2O 시장은 향후 320조 원까지 성장 가능할 것으로 전망된다[5]. |
Chen, Y.-C., Hsieh, H.-C., and Lin, H. C., "Improved Precision Recommendation Scheme by BPNN Algorithm in O2O Commerce," Proceedings of 2013 IEEE 10th International Conference on e-Business Engineering (ICEBE), pp. 324-328, 2013.
Chi, Y., Kang, M., Han, K. and Choi, J., "A Study on the Discontinuance Intention on O2O Commerce: With a Focus on the Mediating Effects of Perceived Risk and User Resistance," International Journal of u- and e- Service, Science and Technology, Vol. 9, No. 2, pp. 207-218, 2016.
Du, Y. and Tang, Y., "Study on the Development of O2O E-Commerce Platform of China from the Perspective of Offline Service Quality," International Journal of Business and Social Science, Vol. 5, No. 4, pp. 308-312, 2014.
Jang, J. and Moon, B., "Two Faces of O2O Services: Innovation and Limitation," LG Business Insight, 2015.
Kang, D., "Domestic O2O Platforms that Grow Rapidly," Industrial Internet Issue Report, 2015.
Kang, M., Gao, Y., Wang, T. and Wang, M., "The Role of Switching Costs in O2O Platforms: Antecedents and Consequences," International Journal of Smart Home, Vol. 9, No. 3, pp. 135-150, 2015.
Kim, D. and Jeong, H. S., "Factors which Influence Customers' Intention to Switch from Call-Based Driver-for-hire Services to App-Based Driver-for-hire Services Based on Online to Offline (O2O) Business Model: Focusing on Kakao Driver service," Journal of Society for e-Business Studies, Vol. 21, No. 3, pp. 51-78, 2016.
Kim, J., Kwon, H., and Kim, D., "Industry Trends and Challenges in On-Demand Services in South Korea," ICIC Express Letters Part B: Applications, Vol. 7, No. 9, pp. 1933-1938, 2016.
Oh, Y. and Kim, D., "Development of an Innovative E-Business Model for Online Shoes Shopping using Smartphonebased 3D Scanning Technology," ICIC Express Letters, Vol. 10, No. 3, pp. 643-648, 2016.
Tsai, T.-M., Yang, P.-C., and Wang, W.-N., "Pilot Study toward Realizing Social Effect in O2O Commerce Services," LNCS, Vol. 8238, pp. 268-273, 2013.
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오픈액세스 학술지에 출판된 논문
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