최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기컴퓨터교육학회논문지 = The Journal of Korean Association of Computer Education, v.19 no.2, 2016년, pp.31 - 40
유병건 (고려대학교 컴퓨터교육학과) , 김자미 (고려대학교 교육대학원 컴퓨터교육전공) , 이원규 (고려대학교 정보대학 컴퓨터교육과)
Textbook is a tool that helps achieve the learning objectives based on the content of the curriculum. The contents of the textbook will be constructed newly because revised curriculum 2015 was announced. The aim at this study is to provide an indication of the textbook writing. To achieve the object...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Marsh, C.(1996). Key Concepts for understanding curriculum. London: Falmer Press.
최동근 외(1997). 교육방법의 공학적 접근. 서울: 교육과학사.
교육부 제 2015-74호 [별책1](2015). 초.중등학교 교육과정 총론. 교육부.
연구자료 ORM 2015-18(2015). 2015 정보과 교육과정 시안 공개토론회. 한국교육과정평가원.
강옥미(2001). 웹기반 언어학 탐구학습 개발사례 연구. 교육공학연구. 17(1), 37-55.
Barry K. Beyer(1971). Inquiry in the social studies classroom: Strategy for teaching. Columbus. OH: Charles E. Merrill Publishing company.
Looi, C. (1998). Interactive learning environments for promoting inquiry learning. Journal of Education Technology Systems, 27(1). 3-22.
강성구, 양창모(2004). 초등학교 정보 통신 기술 교과서 비교 분석 연구 -4학년 교과서를 중심으로-. 한국정보교육학회. 8(2), 213-225.
한규정(2008). 초등학교 정보통신 기술 교과서의 분석. 한국정보교육학회. 12(3), 347-354.
김자미, 노현아, 이원규(2011). 현대 교육과정의 관점에서 본 '정보'교과서 '정보기기' 영역의 탐구적 경향 분석. 한국컴퓨터교육학회. 14(3), 1-12.
김자미, 심재권, 김지민, 이원규, 박두순 (2012). 중학교 '정보' 교과서 '정보의 표현과 관리' 영역 구성의 탐구적 경향 분석. 정보처리학회. 19-A(1), 9-16.
김자미, 윤일규, 김용천, 최지영, 이원규 (2011). 2009년 검정교과서로 채택된 '정보' 교과서 '문제 해결 방법과 절차' 영역 구성의 탐구적 경향 분석. 한국정보교육학회. 15(2), 253-264.
강오한(2014). 2009 개정 중학교 '정보' 교과서에서 '정보과학과 정보윤리' 영역의 탐구적 경향 분석. 한국컴퓨터교육학회. 17(2), 1-9.
강오한, 박정미(2013). 공업계 고등학교 '정보기술 기초' 교과서의 분석. 한국콘텐츠학회. 13(3), 485-494.
강오한, 김병순(2012). 고등학교 '정보' 교과서의 '문제 해결 방법과 절차' 영역의 탐구적 경향 분석. 한국컴퓨터교육학회. 16(4), 61-69.
교육부 제 2015-74호 [별책10](2015). 정보과교육과정. 교육부.
교육부 제 2007-79호 [별책10](2007). 실과 교육과정. 교육부.
교육부 제 2011-361호 [별책10](2011). 실과 교육과정. 교육부.
Barnes. D. J(2002). Teaching introductory Java through LEGO MINDSTORMS models. ACM SIGCSE Bulletin, Proceedings of the 33rd SIGCSE technical symposium on Computer science education. 34(1), 147-151.
JaeKwoun Shim, WonGyu Lee, JaMee Kim(2014). A Study on the Analysis and Application of Educational Robot Simulation tool in Robot Programming Education. Journal of Digital Convergence. 12(5), 425-433.
In-Han Yoo(2009). Development of educational programs for programming robots and learning of Informatics Education. Journal of Elementary Education. 25(2), 313-331.
A. Cruz-Martin, J.A. Fernandez-Madrigal, C. Galindo, J. Gonzalez-Jimenez, C. Stockmans-Daou, J.L. Blanco-Claraco(2012). A LEGO Mindstorms NXT approach for teaching at Data Acquisition, Control Systems Engineering and Real-Time Systems undergraduate courses. Computers & Education. 59, 974-988.
Norman. D. A(1994). Things that make us smart: defending human attributes in the age of the machine. Addison Wesley Publishing Company.
Ornstein, A. C.(1994). The textbook-driven curriculum. Peabody journal of education, Taylor & Francis, Ltd. 69(3). 70-85.
Schmidt. M. (1983). Textbook selection criteria handbook II. WA: Washington office of the state superintendent of public instruction. Olympia. 1-11.
Dover(1987). State policy and guidelines for selecting textbooks and other instructional materials. Delaware State Dept. of Public Instruction. 1-17.
Huetteman. J. D. (1989). Instrument for textbook assessment. Maryland state dept. of education. Baltimore. Div. of library development and service. 1-12.
Romey W. D. (김승행, 임영득 편역)(1982). 탐구적 과학지도 기술. 현대과학신서 110. 서울: 전파과학사.
Marsh, colin, J.(2004). Key concepts for understanding curriculum(3rd.), New York: Routledge Falmer.
Yongcheon Kim, Wongyu Lee, Jamee Kim(2014). Development and Application of Teaching-learning Method for Learning Object-Oriented Concepts using Arduino and Physical Etoys. International Journal of Applied Engineering Research. 9(21), 8271-8282.
YunJae Jang, WonGyu Lee and JaMee Kim(2015). Assessing the Usefulness of Object-based Programming Education using Arduino. Indian Journal of Science and Technology. 8(S1), 89-96.
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.