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NTIS 바로가기전력전자학회 논문지 = The Transactions of the Korean Institute of Power Electronics, v.22 no.5, 2017년, pp.397 - 403
고태훈 (Dept. of Electrical and Electronic Engineering, Kangwon National University) , 김상훈 (Dept. of Electrical and Electronic Engineering, Kangwon National University)
This paper studies the voltage angle control of interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs). For voltage angle control, the optimum voltage angle trajectory according to the operating speed is researched while the voltage and current limit conditions are considered. Through research, two d...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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매입형 영구자석 동기전동기는 어떤 특성을 가지고 있는가? | 매입형 영구자석 동기전동기(IPMSM)는 릴럭턴스 토크를 활용한 높은 출력 토크 특성과 넓은 약자속 영역 운전 특성 등으로 인하여 전기 자동차(EV) 또는 하이브리드 전기 자동차(HEV)에 널리 사용되고 있다[1][2]. | |
전압각 제어기법 연구의 실정은 어떠한가? | 이러한 전압각 제어기법으로는 지령 전압각을 얻기 위해 d축 전류 오차를 이용하 는 방법[7][8]과 q축 전류 오차를 이용하는 방법[9][10]등이 있다. 그러나 전압각 제어에 기초가 되는 전압각 이동 궤적에 대해서는 연구되어 있지 않은 실정이다. | |
EV 구동용 IPMSM에 고속 운전을 위한 약자속 제어가 필요한 이유는 무엇인가? | EV 구동용 IPMSM은 대부분 정격속도 이상에서 운전되도록 설계되기 때문에 고속 운전을 위한 약자속 제어가 필요하다[3][4]. EV용 전동기의 약자속 제어 시에는 한정적인 배터리의 전압을 효과적으로 활용하여 최대 토크를 발생시키기 위해 운전영역 전반에 걸쳐 d와 q축 지령전류를 적절하게 선정해 주어야 한다[5]. |
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Sang-Hoon Kim, "Motor Control, DC, AC, BLDC," Chapter 5, Bokdoo, 2016.
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Z. Yang, F. Shang, I. P. Brown, and M. Krishnamurthy, "Comparative study of interior permanent magnet, induction, and switched reluctance motor drives for EV and HEV applications," IEEE Trans. Transportation Electrification, Vol. 1, No. 3, pp. 245-254, Oct. 2015.
Hee-Kwang Lee, and Kwang-Hee Nam, "An Overview: Current Control Technique for Propulsion Motor for EV," Transactions of the Korean Institute of Power Electronics, Vol. 21, No. 5, Oct. 2016.
B. Cheng, and T. R. Tesch, "Torque feedforward control technique for permanent-magnet synchronous motors," IEEE Trans. Ind. Electron., Vol. 57, No. 3, pp. 969-974. Mar. 2010.
L. Zhu, S. Xue, X. Wen, Y. Li, and L. Kong, "A new deep field-weakening strategy of IPM machines based on single current regulator and voltage angle control," Energy Conversion Congress and Exposition, ECCE, IEEE, pp. 1144-1149, Sep. 2010.
Z. Lei, W. Xuhui, Z. Feng, K. Liang, and Z. Baocang, "Deep field-weakening control of PMSMs for both motion and generation operation," Electrical Machines and Systems, IEEE, International Conference on, pp. 1-5, Aug. 2011.
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D. Stojan, D. Drevensek, Z. Plantic, B. Grcar, and G. Stumberger, "Novel field-weakening control scheme for permanent-magnet synchronous machines based on voltage angle control," IEEE Trans. Industry Applications, Vol. 48, No. 6, pp. 2390-2401, Nov/Dec. 2012.
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오픈액세스 학술지에 출판된 논문
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