최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보교육학회논문지 = Journal of the Korean Association of Information Education, v.21 no.5, 2017년, pp.487 - 495
The flipped learning is an inverted teaching model where students learn the basic concepts using short videos at home and then come to class to enable effective practice and interactions among teachers and students. However, due to the students' lack of self-regulated competence, most students have ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
플립 러닝 수업의 장단점은 무엇인가? | 숙제와 수업내용이 뒤바뀐다는 점에서 기존의 예습과 차별화가 있는 대부분의 플립 러닝 수업 형태는 학생들이 단순히 동영상을 보면서 배울 내용을 확인하고 확인학습의 형태로 진행된다. 하지만 플립 러닝 수업은 교실 안에서는 적극적인 활동이 될 수도 있지만, 사전 온라인 학습에서의 학생들이 단순히 동영상 시청자 형태를 취하는 수동적인은 학습자로 된다. 즉, 능동적이고 적극적인 수업을 제공하기 위해 플립 러닝을 시행하지만 다시 수동적인 학습 형태가 되는 것이다. | |
Flipped Learning이라는 용어는 무엇의 합성어인가? | Flipped Learning이라는 용어는 Flipped이라는 ‘뒤집다’의 의미와 Learning이라는 ‘학습’의 의미로서, 두 개의 단어의 합성어이다. 플립 러닝은 전달식 강의를 전체학습 시간·공간에서 개별 학습 시간·공간으로 이동시킴으로서, 남겨진 전체 학습 시간·공간을 역동적이고, 서로 배움이 일어나는 환경으로 변화시키는 교육 실천이다[1][15]. | |
플립 러닝은 어떤 활동을 제공하여 유의미한 학습이 가능하도록 하는가? | 플립 러닝은 전통적인 수업에서 중요히 여기던 교육과정의 핵심 내용을 교사가 동영상으로 제작하여 사전에 학생들에게 학습하도록 하고 수업시간에는 학습내용을 확인하거나 관련 학습활동을 통해 응용 및 심화 학습으로 수업을 진행한다. 사전온라인 수업 통해 생긴 교실 수업 시간을 이용하여 학생들에게 개별 학습자의 맞춤형 보충, 심화, 프로젝트, 토론, 체험 등의 학습활동을 제공하여 유의미한 학습이 가능하도록 한다[7][10]. |
Bergmann, Sams (2012), Flip your classroom : Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education.
Bergmann, Sams (2015), Flipped learning for Science Instruction. International Society for Technology in education.
Bhagat, K. K., Chang, C. N. & Chang, C. Y. (2016), The Impact of the Flipped Classroom on Mathematics Concept Learning in High School. Educational Technology & Society, 19(3), 134-142.
Burrett, D. (2012), How 'Flipping' the classroom can Improve the traditioinal lecture. The chornicle of higher education. Retrieved March 22.
Carlos Turro, Raul Mengod, Juan Carlos Morales and Jaime Busquets (2016), Video is key for Flipped Learning: An experience at Universitat Politecnica de Valencia, LAK'16, Edinburgh, Scotland, 18-25.
Chiu-Lin Lai, Gwo-Jen Hwang (2016), A self-regulated flipped classroom approach to improving students' learning performance in a mathematics course, Computers & Education, 100(1), 126-140.
Egan, K. (1999). Children's minds: Talking rabbits and clockwork oranges. New York: Teachers College Press.
Greenberg, B., Medlock, L. & Stephens, D.(2011), Blend my learning: Lessons from a blended learning pilot. Envision School, Google, & The Stanford University D. School.
Jeong min (2014), The Effects of Flipped Classroom on Elementary Learner's Mathematics Academic Achievement and Attitude. Korea National University of Education [master's thesis].
Jina Bhang, Jihyun Lee (2014), Exploring Educational Significance of Flipped Classroom and Its Implications for Instructional Design, The Journal of Korean Teacher Education, 31(4), 299-319.
Kim Eun Ju (2015), The effects of using Flipped Learning in elementary Korean language class on learning achievement, self-directed learning ability and Flipped Learning satisfaction. Dankook University [master's thesis].
Mello, R. (2001), The power of story-telling: How oral narrative influences children's relationships in classrooms. International Journal of Education and the Arts, 2(1), 44-65.
Ministry of Education (2009), 2009 revised Mathematics Curriculum, 306-341.
Ministry of Education (2012), Mathematics Achievement and Assessment Standards for 4th Grades in the Primary School Level.
Stayer, J. F. (2012), How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(22), 171-193.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.