최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.18 no.1, 2018년, pp.95 - 104
This study analyzes the system of Loot Box in Overwatch, FPS genre game produced by an American company Blizzard. Currently, one of the most controversial issues in the recent industry is "Probability-Type Item" that game users purchase high-end game items as a form of lottery. As this study examine...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
Overwatch의 게임 모드는 어떻게 구성되는가? | 게임 진행 방식의 경우, 6명이 1개의 팀을 구성하며 게임을 이기는 방식으로는 운송, 점령, 운송 후 점령 등이 재하고 있다. 게임 모드는 ① 빠른 대전 ② 아케이드 ③ 경쟁전 ④ 게임 탐색기로 구성된다. Overwatch는 기존의 FPS와는 다르게 게임 캐릭터(영웅)가 고유의 기술과 능력치를 가지고 있어서 다양성과 팀워크를 중요시하는 독특한 특징이 존재한다. | |
위도우메이커의 특수 능력은 무엇인가? | 게임 플레이어는 고유한 특수 능력과 능력치를 가지고 있는 영웅을 1개 선택한다. 예를 들어서, 위도우메이커는 죽음의 입맞춤(저격), 갈고리 발사, 맹독 지뢰, 적외선 투시의 특수 능력이 존재한다. 영웅의 종류는 ① 공격 ② 수비 ③ 돌격 ④ 지원으로 나누어진다. | |
Overwatch 영웅의 종류는 어떻게 나누어지는가? | 예를 들어서, 위도우메이커는 죽음의 입맞춤(저격), 갈고리 발사, 맹독 지뢰, 적외선 투시의 특수 능력이 존재한다. 영웅의 종류는 ① 공격 ② 수비 ③ 돌격 ④ 지원으로 나누어진다. |
Byungwoo Won, "Game market analysis of Year 2002 - PC package", Game Mecca, 2003.
Minwoo Lee "Spent 20,000,000 Won in two days - Issue of Speculation in Lineage M", Sisa Journal, 2017.
Minjae Paek, "Myeongsook Yeo says 'Probability-Type Item is gamble and self-regulation is delusional", Game Toc, 2017.
Smithsonian, "The Father of the Video Game: The Ralph Baer prototypes and electronic games", National Museum of American History, 2017.
Jungbin Ahn, "The origin and history of Probablity-Type Item", Inven, 2015.
Paul Tassi, "Star Wars Battlefront 2's Loot boxes seem like they're going to be a serious problem", Forbes, 2017.
Sam Machkovech, "Loot box in video game will soon get a review flag from OpenCritic", ArsTechnica, 2017.
Alex Avard, "Video games have a loot box fetish, and it's starting to new harm the way we play", Gamesradar, 2017.
Stephany Nunneley, "Overwatch earned $269M in digital revenues across PC and console - SuperData", VG247, 2016.
Nick Statt, "Overwatch's loot box system is Blizzard's true masterpiece", The Verge, 2017.
Jinsub Shin, "On Overwatch Festival, let's see the probability of 'Legend-grade Skin'", Global Economic, 2017.
Jason Schreier, "ESRB says it doesn't see 'Loot Boxes' as gambling", Kotaku, 2017.
District Court, E.D. New York, "Major League Baseball Properties, Inc. v. Price, 105 F. Supp. 2d 46 (E.D.N.Y 2000)", New York, 2000.
Seungje Lee, Daeyoung Lee, & Euijun Jeong, "The effects of gambling game play on adolescent's mortality - Focus on the personal trait", Journal of Korea Game Society, Vol. 16, No. 2, pp87-96, 2012.
Tae-Soon, Park, "A study on the internalcharacters of gambling issue", Journal ofKorea Game Society, Vol. 7, No. 3, pp57-68,2007.
http://playoverwatch.com
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.