최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.20 no.4, 2022년, pp.617 - 625
유승엽 (남서울대학교 광고홍보학과)
This study attempted to compare and analyze metaverse platforms according to their functions. The five metaverse platform was selected and comparatively analyzed through in-depth interviews with experts. As a result of the research, first, Roblox allows you to create and customize your own avatar, p...
H. G. Kim (2021). XR Shopping Trends and Paths, Monthly SW Centered Society May, 2021, 05.
H. W. Nam (2021). XR technology and the status of the metaverse platform, Broadcasting and Media, 26(3), 30-40.
google trends. http://trends.google.com.
S. Y. Han (2020). Domestic XR utilization trend in the non-face-to-face era, Software Policy Research Institute, Monthly SW Centered Society, 75(9).
KOTRA (2021). Overseas Market News, 2021.05.06.
Acceleration Studies Foundation (2006). Metaverse Road mao, Pathway to the 3D Web.
G. H. Yang (2006). Matrix World Metaverse created by Web 2.0 and online games, Korea Institute of Electrical and Electronics Engineers.
S. E. Seong (2008). A study on R&D trends and propects of Metaverse, Korea HCI Society Conference, 1450-1457.
AR platform development in the US (2018).
David Gelernter(1993). Mirror Worlds, New York: Oxford University Press.
Economy News, 2021.05.01.
C. S. Bae et al (2006). Technology Trend of Intelligent Gadget for Lifelog Service, Electronic Communication Trend Analysis, 21(5).
S. H Lee (2021). Log In Metaverse : Human×Space×Time Revolution, SPRi Issue Report, 17(March).
Robulox (2021). http://www.roblox.com/
Y. S. Lim (2021). 200 million people Metaverse Naver Zepeto makes Korean version of Roblox. Maeil Economic Daily, 2021.06.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.