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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.22 no.5, 2022년, pp.125 - 135
신새미 (한국기술교육대학교 디자인공학과) , 김태균 (한국기술교육대학교 디자인공학과)
The number of domestic users of OTT services is gradually increasing, and users can consume content more freely through OTT services that can consume content in various ways unlike existing broadcasting systems. As the service utilization rate increases and consumption patterns diversify, useful and...
https://eiec.kdi.re.kr/policy/domesticView.do?ac0000159409, 2022.1.19.
https://news.mt.co.kr/mtview.php?no2021083113250799270, 2022.1.19.
이준영, 전범수, "OTT 서비스 만족도와 지속이용의도 결정 요인 연구," 한국방송학보, 제34권, 제4호, pp.116-144, 2020.
김지현, 하희정, 김서희, 정영욱, "OTT 서비스 콘텐츠 추천 사용자 경험 분석 - 넷플릭스 사례를 중심으로," Journal of Integrated Design Research, 제20권, 제2호, pp.73-87, 2021.
https://www.kisdi.re.kr/report/view.do?keym2101113025790&arrMasterId4333447&masterId433347&artId597076, 2021.1.16.
https://www.kocca.kr/cop/bbs/view/B0000147/1846330.do?menuNo201825, 2022.1.16.
https://www.mobileindex.com/insight-report?pid161, 2022.1.16.
이소추, 고은영, "한.중 대표 SNG UI 디자인 비교분석을 통한 사용성 연구 -카카오 톡 및 웨이신 퍼즐게임을 중심으로-," 브랜드디자인학연구, 제15권, 제2호, pp.161-170, 2017.
김두한, "스마트홈 월패드 UI디자인에 대한 사용성 평가 연구," 브랜드디자인학연구, 제17권, 제2호, pp.113-124, 2019.
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https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:ts:20282:-2:ed-2:v1:en, 2022.1.18.
https://netflixtechblog.com/artwork-personalization-c589f074ad76, 2022.1.18.
https://www.nngroup.com/articles/why-youonly-need-to-test-with-5-users/, 2022.1.18.
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