최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기East Asian mathematical journal, v.39 no.2, 2023년, pp.119 - 139
오혜영 (Department of Mathematics Education, Incheon National University)
Most of calculus and real analysis are concerned with the study on continuous functions. Because of self-sustaining concept caused by everyday language, continuity has difficulties. This kind of viewpoint is strengthened with that teacher explains continuity by graph drawn ceaselessly and so finally...
Abbott. S. (2001). Understanding Analysis, New York: Springer Science and Business Media, Inc.?
Apostol, S. (1974). Mathematical Analysis, second edition. Addison-Wesley.?
Bartle. R. G., and D. R. Sherbert. (2011). Introduction to Real Analysis. fourth edition. Hoboken. NJ: John Wiley.?
Bressoud, D. M.. (2007). A Radical Approach to Real Analysis, second edition, Washington, D.C.: Mathematical Association of America.?
Bradley, R.E., and C. E. Sandifer. (2009). Cauchy's Cours d'analyse: An Annotated Translation, New York: Springer Science and Business Media, Inc.?
Cornu, B. (1991). Limits. In D. Tall(Ed.), Advanced Mathematical Thinking(pp. 153-165). Dordrecht, Netherland: Kluwer.?
Dawkins, P. (2009). Concrete metaphors in the undergraduate real analysis classroom. In S. L., Swars, Stinson,D. W., and Lemons-Smith. S. (Eds), Proceedings of the 31st Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psycology of Mathematics Education. Volume 5, pp.819-826. Atlanta, GA: Georgia State University.?
Dawkins, P. (2009). Non-traditional socio-mathematical norms in under-graduate real analysis, Ph.D. dissertation. Available through the library of the University of Texas at Arlington.?
Gaughan, E. D. (1998). Introduction to Analysis, fifth edition. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Co.?
Howland, J. S. (2010). Basic Real Analysis. Sudbury, MA: Jones and Bartlett.?
Hughes-Hallett, D., A. Gleason, W. G. McCallum. (2005). Calculus, Single and Multivariable, fourth edition. Hoboken, NJ: John Wiley.?
Lay, S. R. (2005). Analysis with an Introduction to Proof, fourth edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson.?
Miller, R., E. Santana-Vega. and M. Terrell. (2006). Can good questions and peer discussion improve calculus instruction? PRIMUS. 16(3): 193-203.?
Shipman, B. A. (2009). Active learning materials for critical thinking in a first course in real analysis. http://www.uta.edu/faculty/shipman/analysis. Accessed 4 December 2012.?
Shipman, B. A. (2012). A Comparative Study of Definitions on Linit and Continuity of Function, PRIMUS, 22(8): 609-633, DOI:10.1080/10511970.2011.630714.?
Shipman, B. A. (2012). Determining definitions for comparing cardinalities. PRIMUS. 22(3): 239-254.?
Simmons. G. F. (1996). Calculus with analytic Geometry, second edition, McGraw-Hill.?
Tall, D. & Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference on limit and continuity, Educational Studies in Mathematics, 12, 151-169.?
Tan, S. T. (2011). Calculus Early Trancendentals: Custom Edition for University of Texas Arlington. Mason, OH: Cengage Learning.?
Thomas, G. B. as revised by Weir, M. D., J. Hass, and F. R. Giordano. (2008). Thomas' Calculus: Early Transcendentals - Media Upgrade, 11th edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson.?
Vinner, S. (1983). Concept definition, concept image and the notion of function, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 14, 293-305.?
Wade, W. R. (2010). An Introduction to Analysis, fourth edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.?
Tall, D. 고등수학적 사고, 경문사, 2007.?
이경화, 신보미. (2005). 상위 집단 학생들의 함수의 연속 개념 이해, 대한수학교육학회지 수학교육학연구 제15권 제1호, The Journal of Educational Research in Mathematics, Vol. XV, No.1, 39-56, Feb 2005.?
배지인. (2007). 함수의 극한과 연속 및 미분에 관한 교과서 분석: 고등학교수학I, 수학II 과정을 중심으로, 교육대학원 계명대학교.?
박달원, 홍순상, 신민영. (2012). 연속함수에 대한 고등학교 교과서의 정의와고등학생들의 이해, 한국학교수학회논문집 제15권 제3호, Journal of the Korean School Mathematics Society, Vol. 15, No.3, 453-465, Sep 2012.?
김영석. (2011). 수학 영재의 문제 해결 과정에 따른 사례 연구: 수열의 극한, 함수의 극한과 연속을 중심으로, 고려대학교 교육대학원 영재교육 전공.?
박교식 외. (2018). 고등학교 수학II. 서울: (주)동아출판.?
박근규. (2016). 수학화 교수.학습론에 입각한 연속함수 지도법에 관한 연구, 부산대학교 대학원 수학교육학과.?
우정호 외. (2002). 고등학교 수학II 교사용 지도서. 서울: (주)대한 교과서.?
최용준 외. (2003). 고등학교 수학II 교사용 지도서. 서울: (주)천재교육.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.