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3축 자이로스코프 센서를 이용한 자동차 주행 시뮬레이션
Car Driving Simulation Game using 3-axis Gyroscope Sensor 원문보기

멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.19 no.6, 2016년, pp.1089 - 1094  

한광배 (School of Computer and Information Engineering, Sangji University) ,  고광만 (School of Computer and Information Engineering, Sangji University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

A simulation game represented the real world and situation as a video games, In the first time, this simulation game primarily applied to military practice areas and then it's applied areas were extended to strategy, flighting, racing, life areas. In this paper, we developed the driving simulator th...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 [11]연구 결과에서 발견된 주행의 문제점과 정확성을 개선하여 Fig.8과 같은 가상 주행 도로를 설정하고 실제로 마우스 및 키보드 정지, 정속주행, 감속주행, 가속주행의 안정적인 실험 결과를 확인하였다.
  • 본 논문에서는 경력자, 초보자 그리고 운전면허 미 취득자 까지 모든 운전자들이 가지고 있는 운전과 주차에 대한 두려움을 극복시킴과 동시에 실제 운전과 비슷한 느낌으로 가정에서 가상으로 시뮬레이션을 할 수 있도록 제작하였다.실제 자동차를 소유하고 있지 않아도 연습 해 볼 수 있다.
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참고문헌 (11)

  1. L. Atzori, A. Iera, and G. Morabito, "The Internet of Things: A Survey," Computer Networks, Elsevier, New York, 2010. 

  2. D. K. Lee, D. J. Choi, “ Implementation of Zigbee-based Publish/Subscribe System for M2M/IoT Services,” Journal of Korea Multimedia Society, Vol. 17, No. 12, pp. 1461-1472, 2014. 

  3. A.J. Faria and W.J. Wellington, “A Survey of Simulation Game Users, Former-Users, and Never-Users,” Simulation Gaming, Vol. 35, No. 2, pp. 178-207, 2004. 

  4. Eurotruck Simulator2: http://www.eurotrucksimulator2.com/ (accessed Jun., 22, 2016). 

  5. Dr. Parking4: http://www.hungryapp.co.kr/web/drparking4 (accessed Jun., 22, 2016). 

  6. Unreal Engine: https://docs.unrealengine.com/latest/KOR/index.html (accessed Jun., 22, 2016). 

  7. D. Lee, W. Yoo, Unreal4: Blueprint Game Development, Acorn Publisher, South Korea, 2014. 

  8. Software Blueprint: https://en.wikipedia.org/wiki/Software_blueprint (accessed Jun., 22, 2016). 

  9. D. Trenholme and S.P. Smith, “Computer Game Engines for Developing First-person Virtual Environments,” Virtual Reality, Vol. 12, Issue 3, pp. 181-187, 2008. 

  10. E2Box: http://www.e2box.co.kr (accessed Jun., 22, 2016). 

  11. K. Han and K. Ko, “Parking Simulation Game using 3-axis Gyrosensor,” Proceeding of the Fall Conference of the Korea Multimedia Society, Vol. 18, No. 2, pp. 847-848. 2015. 

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