Currently, the record of part-timer is mainly written in handwriting or using excel work schedule, paper work recorder, and time attendance program using POS program. And, work table, commute records, paycheck are managed separately. Time-attendance information is not linked and is managed separatel...
Currently, the record of part-timer is mainly written in handwriting or using excel work schedule, paper work recorder, and time attendance program using POS program. And, work table, commute records, paycheck are managed separately. Time-attendance information is not linked and is managed separately, and payment of wages is often not done accurately. And, it is difficult to pay the wages because it is not able to accurately grasp the state of attendance of part-timer. Therefore, it is necessary to have a transparent wage and work management system based on the trust between the owner and the part-timer. In this paper, we design a system that can perform real-time commute check using beacon, transparent wage management, wage calculation by automatic calculation, and smooth communication between owner and the part-timer. We have also implemented a store management mobile application using Android Studio 2.3, Eclipse, Android 5.1 and Beacon devices in a MySQL environment.
Currently, the record of part-timer is mainly written in handwriting or using excel work schedule, paper work recorder, and time attendance program using POS program. And, work table, commute records, paycheck are managed separately. Time-attendance information is not linked and is managed separately, and payment of wages is often not done accurately. And, it is difficult to pay the wages because it is not able to accurately grasp the state of attendance of part-timer. Therefore, it is necessary to have a transparent wage and work management system based on the trust between the owner and the part-timer. In this paper, we design a system that can perform real-time commute check using beacon, transparent wage management, wage calculation by automatic calculation, and smooth communication between owner and the part-timer. We have also implemented a store management mobile application using Android Studio 2.3, Eclipse, Android 5.1 and Beacon devices in a MySQL environment.
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
문제 정의
본 논문에서는 비콘을 이용하여 실시간 출퇴근확인과 근무일정 공유를 위한 매장관리 통합 어플리케이션 (알바인 AlbaIn)을 구현하였다. 기존의 출퇴근 체크 어플리케이션은 점주용, 직원용, 스케줄러 3가지로 나뉘어져 있지만 ‘알바인 AlbaIn’은 통합어플리케이션으로써 활용도가 높을 것으로 기대된다.
본 논문에서는 비콘을 이용한 실시간 출퇴근 체크, 투명성 있는 임금 관리, 자동계산을 통한 임금계산, 점주와 직원간 원활한 의사소통을 할 수 있는 시스템을 구현하고자 한다. 비콘은 블루투스 기반으로 근거리 내에 감지되는 스마트 기기에 각종 정보와 서비스를 제공할 수 있는 무선 통신을 말한다.
본 절에서는 비콘을 이용한 매장관리 모바일 어플리케이션인 ‘알바인(AlbaIn)’ 구현에 관해 기술한다.
본 절에서는 아르바이트 출퇴근 기록과 관련되어 많이 사용되는 앱의 특징들을 살펴보고, 관련 기술인 비콘에 대해 기술한다.
제안 방법
기존 매장관리 앱은 실시간 출퇴근 체크, 임금자동계산, 점주/직원 앱 분리 등의 기능이 있으나 캘린더 기능이 없고, 부가적으로 앱을 다운받아야 하거나 일정을 공유하는 기능이 없다. 따라서 알바인은 기존 앱과 차별성을 두어 공유 캘린더를 통한 일정 공유, 점주/직원 앱 통합, 게시판 기능을 추가하였다.
알바인(AlbaIn)은 Window10 운영체제에서Android Studio 2.3, Eclipse (JSP,Tomcat8.0), MySQL환경에서 Android 5.1 (Lollipop), Beacon(BeaFon 비콘 i9) 디바이스를 사용하여 매장관리 모바일 어플리케이션을 구현하였다. 본 절에서는 알바인(AlbaIn)의 주요 기능을 위주로 구현 내용을 기술한다.
성능/효과
구인·구직 아르바이트 전문 포털 알바천국이 아르바이트생 3,198명을 대상으로 ‘아르바이트 부당대우 경험’을 주제로 설문조사 실시 결과 아르바이트생 10명 중 4명은 부당대우를 받았던 경험이 있는 것으로 나타났다.
질의응답
핵심어
질문
논문에서 추출한 답변
알밤 관리자용 앱은 무엇으로 나뉘는가?
알밤 관리자용 앱은 2개의 타입으로 구분되어 출퇴근 기록기와 자동급여 계산기가 있다. 관리자용 앱 중 출퇴근 기록기의 주요 기능은 다음과 같다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.