최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.23 no.3, 2020년, pp.460 - 467
정태준 (Graduate Program of Biomedical Engineering, Yonsei University) , 윤진숙 (Dept. of Ophthalmology, Institute of Vision Research Yonsei University College of Medicine) , 유선국 (Dept. of Medical Engineering, Yonsei University College of Medicine)
The medical service, accompanied by various disease and disease of modern people, must collect various information about patients through various tests, and demand continued to increase. As a result, interest in waiting time for medical services is rising, and various studies are underway to reduce ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
서비스 구매과정은 크게 어떻게 구분되는가? | 서비스 구매과정은 크게 3단계로 서비스제공 전 (Pre-Process), 서비스 제공(in-process), 서비스제공 후(post-process)로 구분한다[11]. 서비스에서 대기행렬(Queue)은 서비스제공 전 단계에서 제공자(Server)의 공급과 고객(Customer)의 소비에서 소비가 더 많은 비대칭 구조에서 서비스를 받기 위해 기다리는 열(line)을 의미한다. | |
의료란 무엇인가? | 의료는 과학 및 기술을 통해 질병의 예방, 경감ㆍ 치료, 관리와 신체적, 정신적 안녕 상태를 보존하는 것 또는 질병을 치료하기 위한 도구, 사람을 의미한다[8]. | |
시뮬레이션 기법의 장점은 무엇인가? | 시뮬레이션이란 현실 시스템 혹은 가상 시스템에 대해 수학적ㆍ논리적인 모형 설계를 통해 필요한 결과를 도출하는 방법으로 일련의 시스템의 동적인 공정(Process)을 실험하는 과정이다. 이 기법을 통해 비용과 시간을 비교적 적게 소비하며 예측 및 의사결정을 할 수 있다. |
H.T. Kim, "Strategic Use of Customer Service," Service Management Society, Vol. 11, No. 4, pp. 57-72, 2010.
J.W. Shin, B.H. Cho, B.R. Choi, H.S. Kim, K.H. Kim, J.Y. Shin, et al., 2017 Medical Service Experience Survey, 11-1352000-002155-10, 2017.
Reasons for Medical Service Complaints, http://kosis.kr/statHtml/statHtml.do?orgId203&tblIdDT_20308_14_02_01_01 (accessed November 28, 2019).
M.S. Choi, Simulation of Alternative Policies for Reducing Waiting Time at the Emergency Room, Doctor's Thesis of Graduate School of Public Health Yonsei University, 2000.
J.M. Son and H.J. Yoo, "A Case Study on Managing Customer Waiting Time in a Medical Institution," Journal of the Korea Service Management Society, Vol. 18, No. 1, pp. 47-66, 2017.
C.H. Ahn, Study on the Economic Analysis of Hospital Information System for Regional Medical Center, Doctor's Thesis of Graduate School of Public Health Yonsei University, 2013.
K.I. Han and B.D. Kim, "The Effects of Medical Service Quality and Service Value by Relationship Quality on Customer Behaviour," Journal of Digital Convergence, Vol. 8, No. 4, pp. 137-150, 2010.
Y.S. Park and M.J. Song, "Importance of Service Quality Factors Affecting Trust and Satisfaction in Medical Service," Journal of Korean Management Consulting Review, Vol. 8, No. 4, pp. 83-101, 2008.
D.R. Laurette, B.H. Schmitt, and F. Leclerc, "Consumers' Reactions to Waiting: When Delays Affect the Perception of Service Quality," Advances in Consumer Research, Vol. 16, No. 1, pp. 59-63, 1989.
J.Y. Kim and B.M. Yoo, "An Explortory Study on Customer'Individual Factors on Waiting Experience," Asia Marketing Journal, Vol 12, No. 1, pp. 1-30, 2010.
K.Y. Lee and Y.C. Kim, "The Effects of Waiting Management Activities on Customers' Negative Emotion and Customer Loyalty in Medical Service," Journal of the Global Management Association, Vol. 16, No. 2, pp. 21-41, 2019.
S.M. Kim,; Improving Work Efficiency by Establishing an Effective Patient Care System, The 46th Korean Society of Gastrointestinal Endoscopy seminar, 221 223, 2012.
B.H. Kwon, "A Simulation Analysis for the Minimization of Outpatient's Waiting Time at the Enrollment and Receipt Counter in a General Hospital," Journal of The Korea Society of Computer and Information, Vol. 2, No. 1, pp. 97-108, 1997.
A Study on the Analysis of Social Acceptance in National Hangeul Museum, 11-1371577-000022-01, 2017.
S.J. Kim, A Study on the Estimation of Congestion Cost and Policy Implications in Seoul Metropolitan Subway, Seoul Researcher Policy Report 208, 2016.
J.Y. Joo, J.H. Lee, and J.H. Lee, "The Study for Improvement Plan of Congestion Criteria in Urban Railway," Journal of the Korean Society for Railway, pp. 275-279, 2015.
K.B. Hyun, "Simulation Analysis for Minimizing Receiving/Accepting Waiting Time for Outpatients in General Hospitals," Journal of The Korea Society of Computer and Information, Vol. 2, No. 1, pp. 97-108, 1997.
E.S. Park, "Performance Improvement of U-health Telemedicine System," Journal of Korean Multimedia Society,Vol. 2007, No. 2, pp. 179-179, 2007.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.