최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.19 no.12, 2021년, pp.405 - 411
유묘의해 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학) , 정진헌 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학)
Virtual reality technology is a new practical technology developed in the 20th century. In recent years, the related industry is rapidly developing due to the continuous development and improvement of virtual reality (VR) technology, and various image contents that are realistic through the use of v...
X. Q. Guo. et al.' (2020). 5G High-tech Video-VR Video Technology White Paper. Beijing
S. Yoganathana & D. A. Finch & E. Parkin & J. Pollard (2018). 360° virtual reality video for the acquisition of knot tying skills: A randomised controlled trial. International Journal of Surgery, 2018, Volume 54, Part A, 24-27. DOI : 10.1016/j.ijsu.2018.04.002
Y. M. Zhou & L. Tian & C. Zhu & X. Jin & Y. Sun (2020). Video Coding Optimization for Virtual Reality 360-Degree Source. IEEE Journal of Selected Topics in Signal Processing, Volume: 14, Issue: 1, Jan. 2020, 118 - 129 DOI : 10.1109/JSTSP.2019.2957952
Tencent Research Institute (2020). Tencent Research Institute Industry Observation: What about short videos in the future? Tencent. https://www.tisi.org/13504
China Academy of Information and Communications Technology & Huawei Technologies Co. Ltd & BOE Technology Group Co., Ltd. (2021). Virtual (augmented) reality white paper. Beijing
I. H. Cho & Y. K. Yoon & M. S. Jung(2018). A Study on Entertainment Video Game Content Industry using Virtual Reality Technology. Korea Entertainment Industry Association 12(2). 1-13
Diana Andone & Mark Frydenberg(2019). Creating Virtual Reality in a Business and Technology Educational Context. Augmented Reality and Virtual Reality 147-159. DOI : 10.1007/978-3-030-06246-0_11
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.