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[국내논문] Quantitative Analysis for Win/Loss Prediction of 'League of Legends' Utilizing the Deep Neural Network System through Big Data 원문보기

韓國컴퓨터情報學會論文誌 = Journal of the Korea Society of Computer and Information, v.26 no.4, 2021년, pp.213 - 221  

No, Si-Jae (Dept. of Comp. Engr. & African Languages, Hankuk University of Foreign Studies) ,  Moon, Yoo-Jin (Dept. of Mgmt. Information System, Hankuk University of Foreign Studies) ,  Hwang, Young-Ho (Division of Public Admin. & Economics, Kunsan National University)

초록
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이 논문은 League of Legends (LOL) 게임의 승패를 예측하기 위하여 Deep Neural Network Model 시스템을 제안한다. 이 모델은 다양한 LOL 빅데이터를 활용하여 TensorFlow 의 Keras에 의하여 설계하였다. 연구 방법으로 한국 서버의 챌린저 리그에서 행해진 약 26000 경기 데이터 셋을 분석하여, 경기 도중 데이터를 수집하여 그 중에서 드래곤 처치 수, 챔피언 레벨, 정령, 타워 처치 수가 게임 결과에 유의미한 영향을 끼치는 것을 확인하였다. 이 모델은 Sigmoid, ReLu 와 Logcosh 함수를 사용했을 때 더 높은 정확도를 얻을 수 있었다. 실제 LOL의 프로 게임 16경기를 예측한 결과 93.75%의 정확도를 도출했다. 게임 평균시간이 34분인 것을 고려하였을 때, 게임 중반 15분 정도에 게임의 승패를 예측할 수 있음이 증명되었다. 본 논문에서 설계한 이 프로그램은 전 세계 E-sports 프로리그의 활성화, 승패예측과 프로팀의 유용한 훈련지표로 활용 가능하다고 사료된다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we suggest the Deep Neural Network Model System for predicting results of the match of 'League of Legends (LOL).' The model utilized approximately 26,000 matches of the LOL game and Keras of Tensorflow. It performed an accuracy of 93.75% without overfitting disadvantage in predicting ...

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  • Therefore, our research aims to predict the outcome of the match with data such as ‘Minion Kills’, ‘Champion Kills’, ‘Wards Installation’, ‘Dragon Kills’, and ‘Rift Herald Kills’. In this regard, we hypothesized that the ‘Gold gap’ and ‘Level gap’ with the opponent team in the middle of the game would have the greatest impact on the match’s Win/Loss.
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참고문헌 (23)

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