$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[해외논문] Language Teaching through Role-Play: A Hungarian View

Simulation & gaming, v.33 no.2, 2002년, pp.169 - 178  

Halápi, Magdolna (University of Budapest) ,  Saunders, Danny (University of Glamorgan)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This article explores the introduction of new teacher training methods at the Centre for English Teacher Training (CETT) at the University of Budapest, along with its partner schools. A particular interest has emerged in the use of role-play to make language learning more student centered and intera...

주제어

참고문헌 (21)

  1. Being a teacher: A positive approach to change and stress Claxton, G. 1989 

  2. Enyedi, Ágnes, Medgyes, Péter. ELT in Central and Eastern Europe. Language teaching, vol.31, no.1, 1-12.

  3. English language education in Hungary: A baseline study Fekete, H. 1999 

  4. Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation Gardner, R. C. 1985 

  5. García-Carbonell, Amparo, Rising, Beverly, Montero, Begoña, Watts, Frances. Simulation/Gaming and the Acquisition of Communicative Competence in Another Language. Simulation & gaming, vol.32, no.4, 481-491.

  6. A tarsadalmi folyamatok es az oktatasi rendszer[Social processes and the educational system] Gazso, F. 1997 

  7. 53 interesting ways to assess your students Habershaw, S. 1993 3 

  8. 10.6028/NIST.IR.5614 

  9. Experiential learning Kolb, D. 1984 

  10. Learning from experience through games and simulations Matheidesz, M. 1988 

  11. Changing perspectives in teacher education Medgyes, P. 1996 

  12. Reflections in learning and professional development Moon, J. 1999 

  13. Nunan, David. Communicative Tasks and the Language Curriculum. TESOL quarterly, vol.25, no.2, 279-.

  14. Role-play Porter Ladousee, G. 1987 

  15. The lecturers toolkit: A practical guide to learning, teaching and assessment Race, P. 2001 2 

  16. Management and the worker Roethlisberger, F. J. 1939 

  17. Reluctant participants in role-play: Stage fright or bewilderment? Saunders, D. M. 1984 

  18. Simulation/Games for Learning Saunders, D. 166 15 4 1985 

  19. The reflective practitioner: How professionals think in action Schon, D. 1983 

  20. Threshold level Van Ek, J. A. 1990 

  21. The effective use of role-play Van Ments, M. 1989 2 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로