최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, v.26 no.1 = no.67, 2014년, pp.148 - 155
The purpose of this research was to analyze the effects of smart learning. By using meta analysis method, twenty MA and Ph.D degree papers published from 2006 to 2013 were analyzed and 104 effect sizes were calculated. Followings were the results of the research: (a) Smart learning turned out to be ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
스마트러닝이란 | 스마트러닝이란 모바일 환경에서 스마트기기를 활용한 학습이나 교육을 하는 것을 말한다. 여러 연구자들은 스마트러닝을 스마트폰이나 타블릿 PC 등과 같은 스마트 기기와 이러닝이 융합된 새로운 형태의 교육서비스라고 제안하고 있다 (No, Gyu-Sung & Ju, Sung-Hwan & Jung, Jin-Taek, 2011). | |
스마트러닝의 특징은 무엇인가? | 스마트러닝의 특징은 스마트기기를 활용하고 이 기기에 적용될 수 있는 첨단 정보통신기술을 학습에 적극적으로 활용한다는 점이다. 이는 단순한 지식 전달의 형태를 뛰어넘어 쌍방향적 지식 전달로 학습효과를 극대화할 수 있을 것으로 기대된다. | |
학업성취도를 통해 무엇을 알 수 있는가? | 둘째, 학업성취도는 학습자의 인지적 변화정도를 나타내는 지표이다. 이 지표를 통해 학습자의 변화와 발달 수준, 지식이나 기능의 정도를 알 수 있다(Astin, 1991). |
Astin, A.(1991). Assessment for excellence: The Philosophy and practice of assessment and evaluation in higher education, New York: MacMillan.
Bean, J. P..Bradley, R. K.(1986). Untangling the satisfaction-performance relationship from college students, Journal of Higher Education, 57, 393-412.
Cha, Seung-Bong(2008). A Meta-analysis on the effectiveness of e-Learning, Konkuk University, Master's Thesis.
Choi, Jeong-Im(1999). Inquiry into instructional strategies to enhance interaction in web-based instruction, Journal of Educational Technology, 15(3), 129-154.
Cohen, J.(1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Gu, Jung-Mo(2013). The effects of peer tutoring on students' achievement and learning satisfaction in liberal computer class in univ. JFMSE, 25(4), 757-765.
Hedges, L. V..Olkin, I.(1985). Statistical methods for meta-analysis, Orlando: Academic Press.
Heo, Gyun.Lee, Gyu-Min(2009). A case study of teachers' usability test on the using educational website, JFMSE, 21(1), 161-172.
Joo, Young-Ju.Yoon, Hee-Sook(2006). Exploratory study on the need to consider the learner-related factors in learner satisfaction survey of cybereducation, Journal of Education Curriculum, 10(2), 329-342.
Jung, In-Sung(1999). Understanding distance education, Kyoyookbook.
Kim, Ji-Eun.Gu, Byung-Doo(2001). The effect of students traits related variables on academic achievement through meta-analysis. Folktale and Translation, 2, 271-299.
Kim, Jung-Hwan(2003). Education Research and Statistical Methods, Wonmisa.
Lee, Na-Hyun(2007). Factors influencing employees' satisfaction in business e-Learning. Chonbuk National University Master's Thesis.
Ministry of Education(2013). Broadcast data board of Ministry of Education, 2013.10.10., http://www.moe.go.kr.
Moore, M. G.(1989). Three type of interaction. The American Journal of Distance Education, 3(2), 1-6.
No, Gyu-Sung.Ju, Sung-Hwan.Jung, Jin-Taek (2011). An exploratory study on concept and realization conditions of smart learning, 9(2), 79-88.
Oh, Seong-Sam(2002). Meta-analysis: theory and practice, Konkuk University Press.
Rha, Il-Ju(1995). Directions for future research on instructional media. Journal of Educational Technology, 11(1), 47-71.
Seo, In-Sok(2003). The Factors Influencing learning performance of e-learning in cooperate education, Korea University, Master's Thesis.
Shin, Yeong-Hee.Kim, Du-Guy.Heo, Gyun(2013). A study on the difference between excellent teachers and general teachers through flanders' language interaction system. JFMSE, 25(3), 616-624.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.