$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

A Study on the Current State of Artificial Intelligence Based Coding Technologies and the Direction of Future Coding Education 원문보기

The International journal of advanced culture technology, v.8 no.3, 2020년, pp.186 - 191  

Jung, Hye-Wuk (Dept. of College of Liberal Arts and Interdisciplinary Studies, Kyonggi University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Artificial Intelligence (AI) technology is used in a variety of fields because it can make inferences and plans through learning processes. In the field of coding technologies, AI has been introduced as a tool for personalized and customized education to provide new educational environments. Also, i...

주제어

표/그림 (3)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • Since these coding technologies are used as educational tools for infants and toddlers or are specialized for users who have basic program knowledge, ways to enable those users who encounter programs for the first time to easily use AI based coding technologies are necessary. Therefore, this study examined cases of AI based coding technologies and suggested the direction of future coding education. It is very important for students who receive coding education for the first time to fully understand and become familiar with coding technologies.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (19)

  1. Swarup, P., Maas, R., Garimella, S., Mallidi, S.H., Hoffmeister, B., "Improving ASR Confidence Scores for Alexa Using Acoustic and Hypothesis Embeddings," in Proc. Interspeech 2019, pp. 2175-2179, 2019. DOI: 10.21437/Interspeech.2019-1241. 

  2. Schlinger H. D., "What would it be like to be IBM's computer, Watson?," The Behavior analyst, Vol. 35, No. 1, pp. 37-44, 2012. DOI: https://doi.org/10.1007/BF03392263 

  3. Adams B. S., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall Giesinger, C., and Ananthanarayanan, V., Horizon Report: 2017 Higher Education Edition, EDUCAUSE Learning Initiative, 2017. 

  4. M. Honey and D. E. Kanter, Design, make, play: Growing the next generation of STEM innovators, Routledge, pp. 7-13, 2013. 

  5. H. W. Jung, "A Study on Teacher-learner Feedback Method for Effective Software Project Execution of Non-Computer Major Students," The Journal of the Convergence on Culture Technology (JCCT), Vol. 5, No. 1, pp. 211-217, 2019. DOI: https://doi.org/10.17703/JCCT.2019.5.1.211 

  6. A. Franz, "Toward tractable universal induction through recursive program learning," in Proc. Artificial General Intelligence: 8th International Conference, pp. 251-260, July.22-25, 2015. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-21365-1_26 

  7. J. Liebowitz, Data Analytics and AI, CRC Press, pp. 44, 2020. 

  8. LUXROBO - MODI. https://www.luxrobo.co.uk. 

  9. Smart Robot Coding School. http://albert.school. 

  10. Cubroid. https://www.cubroid.com. 

  11. Makeblock. https://www.makeblock.com/steam-kits/neuron. 

  12. Mozilla.https://blog.mozilla.org/futurereleases/2019/02/12/making-the-building-of-firefox-faster-for-you-with-clever-commit-from-ubisoft. 

  13. Kite. https://www.kite.com. 

  14. V. Jain, P. Agrawal, S. Banga, R. Kapoor and S. Gulyani, "Sketch2Code: Transformation of Sketches to UI in Real-time Using Deep Neural Network," arXiv preprint arXiv:1910.08930, 2019. 

  15. Bayou. https://www.i-programmer.info/news/90-tools/11767-bayou-ai-to-help-you-code.html. 

  16. M. Balog, A. L. Gaunt, M. Brockschmidt, S. Nowozin, and D. Tarlow, "DeepCoder: Learning to Write Programs," in Proc. International Conference on Learning Representations (ICLR), April.24-26, 2017. 

  17. Microsoft. https://visualstudio.microsoft.com/ko/services/intellicode. 

  18. H. W. Jung, "Exploring the Convergence Possibility of Learner's Major Field in Software Project - Focus on the Non-Computer Major Freshmen -," The Journal of the Convergence on Culture Technology (JCCT), Vol. 6, No. 2, pp. 263-270, 2020. DOI: https://doi.org/10.17703/JCCT.2020.6.2.263 

  19. H. W. Jung, "A study on basic software education applying a step-by-step blinded programming practice," Journal of Digital Convergence, Vol. 17, No. 3, pp. 25-33, 2019. DOI: https://doi.org/10.14400/JDC.2019.17.3.025 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로